محلول ضد شوره برای موهای تیره

مواد اولیه :

2 ق.غ. رزماری (اکلیل کوهی) 2 ل. آب جوش

2 ق.غ. مریم گلی (کلپوره) 6 ق.غ. سرکه

طرز تهیه و مصرف :

رزماری و مریم گلی را در ظرف آب ریخته بر روی حرارت قرار داده مدت 10 دقیقه صبر کنید. از حرارت برداشته پس از 2 ساعت آن را صاف نموده سپس سرکه را به ان اضافه نمائید و آن را در ظرفی بریزید. برای مصرف ابتدا سر را بشوئید و از این محلول به سر ماساژ دهید و پس از 10 دقیقه موها را خشک کنید. هفته ای 2 بار می توانید از این محلول استفاده کنید.

فواید : این دو گیاه مکمل یکدیگرند، رزماری از شوره زدن سر جلوگیری و موها را براق می کند در صورتی که مریم گلی تیرگی رنگ مو را حفاظت می کند. به علاوه موها دارای رایحه خوش و بوی عطر تازه خواهد داشت. این ترکیب بهترین و مناسب ترین شوینده برای موهای تیره (قهوه ای- خرمایی) می باشد.

محلول رفع چربی مو

مواد اولیه :

1 عدد پیاز متوسط 4 ق.غ. استوخودوس

2 ل. آب 1 ل. سرکه سیب (انگور)

طرز تهیه و مصرف :

پیاز را خرد کرده همراه با آب مدت 15 دقیقه بجوشد. آن را صاف کرده استوخودوس را داخل آب ریخته، 2 ساعت صبر کنید تا آب بوی استوخودوس بگیرد. مجدداً محلول را صاف نمایید و سرکه را به آن اضافه کنید و یک روز صبر کنید. برای مصرف 3 قاشق از محلول را با 1 لیوان آب مخلوط کرده پس از شستن موها، به سر ماساژ بدهید. 10 دقیقه صبر کرده سپس موها را خشک کنید. هفته ای 2 بار از این محلول استفاده نمائید.

فواید : بواسطه وجود پیاز در این نسخه شاید بوی آن خوشایند نباشد. اما پیاز ضدعفونی کننده قوی می باشد و چربی می باشد و چربی و مواد زاید را از مو دور می کند. در ضمن بوی استوخودوس آنقدر قوی است که بوی پیاز را از بین می برد و به راحتی می توانید آن را استفاده نمائید.

محلول فوق العاده ضد شوره و رفع چربی مو