کابوس چگونه بر ریزش مو تاثیر گذار است؟

کابوس یا پختک، که انگیزه های بسیاری ممکن است، عامل پیدایش آن باشد، به نوبه خود به اندازه ی کافی می تواند، ضربه های سخت به ریشه ی موها وارد نماید. اشخاصی که بیشتر دچار کابوس می گردند، اغلب به بیماری و عارضه ریزش مو دچار می شوند.

ممکن است، گاهی برای کسی اتفاق افتاده باشد، که در خواب دچار تنگی نفس و ضربان شدید قلب شده، کابوسهای وحشتناک ببیند، و در عالم رویا استمداد طلبیده، داد و فریاد کند، یا اینکه در خواب مشاهده نماید، که فریاد می کشد، ولی به او چنین تلقین شود، که گویا کسی صدای او را نمی شنود. چنین فردی در این حالت پس از مدت زمانی که با حوادث گوناگون، هیاکل عجیب و غریب در اشکال هندسی خارج از دنیای احساسی خود روبرو شده، آنها را رویت می کند، ناگهان رابطه اش از عالم خواب قطع شده، به حالت بسیار پریشان و سراسیمه از رختخواب خود می پرد.

با توجه به اینکه مو عضو بسیار حساسی است، بنابراین زیر تأثیر کنش های شدید چنین کابوسی از حالت طبیعی خود خارج شده، واکنشهایی نشان می دهد، که نتیجه ی بارز آن ریزش موها می باشد، که اگر این کابوسها ادامه یابد، ریزش مو نیز ادامه خواهد داشت.

گاهی نیز مشاهده می شود، که هنگام صبحدم و برخاستن از خواب مقداری از موهای کنده شده از سر، روی بالش و متکای شخص باقیمانده است، که بی ارتباط با موضوع طرح شده نمی باشد.