معمولا ما شامپوی خود را عامل تحریک و خارش پوست سر می‌دانیم. اما دلیل این احساس ناراحت‌کننده ممکن است رفتن به رختخواب با موهای مرطوب باشد. این احتمال وجود دارد که بیماری‌های پوست سر مانند شوره، با خوابیدن روی بالش مرطوب ایجاد شود.وقتی با موهای خیس می‌خوابیم، محیط گرم و مرطوبی که ایجاد می‌شود، می‌تواند رشد باکتری‌ها را افزایش دهد.

سردرد: اگر با موهای مرطوب به رختخواب بروید، احتمال دارد صبح با سردرد از خواب بیدار شوید. برخی کارشناسان مراقبت از مو می‌گویند خوابیدن با موهای مرطوب دمای بدن را پایین می‌آورد و باعث سردرد می‌شود. زیرا بدن شما تلاش می‌کند خودش را گرم کند.

کارشناسان دیگری نیز معتقدند مرطوب بودن موها در طول شب می‌تواند باعث ایجاد درد در بدن شود و حتی در خواب شما اختلال ایجاد کند.شکستن موها: موهای مرطوب در شکننده‌ترین و آسیب‌پذیرترین حالت خود قرار دارند. به همین دلیل خوابیدن با موهای مرطوب می‌تواند به فولیکول‌های مو آسیب برساند. موهای مرطوب نسبت به موهای خشک بسیار راحت‌تر شکسته می‌شوند و درنتیجه زمینه ایجاد موخوره در آنها مهیا می‌شود. اصطکاک بالش نمناک با این موهای شکننده به موهای شما آسیب می‌ساند.

سرماخوردگی: دمای بدن در طول شب نسبت به دمای آن در طول روز کاهش پیدا می‌کند و همان‌طور که قبلا هم ذکر شد رفتن به رختخواب با موهای مرطوب باعث افت بیشتر این دما می‌شود و زمینه را برای بروز سرماخوردگی فراهم می‌کند: نتایج تحقیقات گوناگون نشان داده پایین آمدن دمای مرکزی بدن، پاسخ سیستم ایمنی به سرماخوردگی را تضعیف می‌کند.

آکنه و مشکلات پوستی: ترکیب رطوبت و گرما محیط خوبی برای رشد سریع باکتری‌ها فراهم می‌کند. درواقع رطوبت و گرمای سر شما بالش نمناک را به بستری بسیار مناسب برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها تبدیل می‌کند.

این شرایط می‌تواند از روبالشی هم عبور کند و درنتیجه شستن روزانه روبالشی هم کمکی به برطرف شدن آن نمی‌کند. خوابیدن روی بالشی که به محل زندگی و رشد باکتری‌ها تبدیل شده است می‌تواند بروز آکنه و دیگر حساسیت‌های پوستی را به دنبال داشته باشد.

ریزش مو: رفتن به رختخواب با موهای مرطوب می‌تواند منجر به ریزش مو و به‌طور خاص بروز کچلی قارچی شود. کچلی قارچی نوعی عفونت قارچی است که در شرایط گرم و مرطوب ایجاد می‌شود. این عفونت بسیار مسری است و خارش وحشتناک پوست و ریزش مو را به همراه دارد.