soap1 در تمام فصول؛ زمستان، سخت ترین زمان برای افرادی است که دارای پوستی خشک می باشند. پوست های خشک علاوه بر اینکه پوسته پوسته می شوند و به خارش می افتند و حالت کشیدگی پیدا می کنند، گاهی اوقات ترک نیز می خورند.

به همین دلیل، واقعا ضروری است که مراقبت از پوست خشک خود را به حداکثر برسانیم.

تعداد زیادی از محصولات مراقبت از پوست های خشک در بازار موجود هستند که برای حفظ تعادل رطوبت در پوست مورد استفاده قرار می گیرند و در طول شبانه روز، پوست را هیدراته نگه می دارند.

بسیاری از مردم، توجه زیادی به مواد آرایشی و سایر محصولات مراقبت از پوست دارند که برای پوست های خشک استفاده می شوند؛ اما آنها اغلب از صابون که متداول ترین محصول مورد استفاده می باشد، چشم پوشی می کنند.

از آنجا که صابون به صورت روزانه در تماس با پوست است، باید از نوع آن مطمئن شوید که رطوبت پوست را از آن نمی گیرد.soap

اگر واقعا پوستی حساس دارید، بهتر است در انتخاب نوع صابون خود دقت نمایید.

صابون فاقد سطح سبوم یا همان چربی طبیعی پوست است که در بدن تولید می شود.

سبوم بطور طبیعی از پوست محافظت کرده و آن را تغذیه می کند.

استفاده نادرست از انواع مختلف صابونها برای پوست های خشک، موجب افت سبوم در سطح پوست شما می گردد و پوست خشک شده و به خارش میفتد و گاهی نیز پوسته پوسته می شود و ترک می خورد.

از این رو، هنگامی که می خواهید بهترین صابون حمام را برای پوست خشک خود انتخاب نمایید، همیشه به سمت صابون هایی بروید که بر روی پوست ملایم هستند و برای حفاظت کلی پوست، واقعا مرطوب کننده می باشند.

بنابراین، اول از همه، صابون های سخت و شیمیایی را فراموش کنید. از صابون هایی که سطح "پ هاش" بالایی دارند یا دارای محتوای اسیدی هستند مانند صابون های ارزان قیمت تجاری که فاقد اطلاعات کافی در مورد محتوای مواد تشکیل دهنده خود می باشند و نیز از صابون های گرانول، اسکراب و غیره اجتناب نمایید.

همیشه به دنبال صابون هایی باشید که حاوی مقدار کافی از اسانس های طبیعی مانند روغن آواکادو، روغن جوجوبا، روغن اسطوخودوس، کره کاکائو، آلوئه ورا و روغن های گیاهی دیگر که واقعا پوست را نرم و هیدراته می کنند، باشید.