مه شو: گلاب دارای فواید بسیاری زیادی است که می تواند به طرق مختلف برای پوست شما مفید واقع گردد.

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید. این شگفتی طبیعت می تواند زیبایی را برای شما به ارمغان آورد. در ادامه به معرفی فواید گلاب می پردازیم:

1- گلاب می تواند باعث خنکی، نرمی و صافی پوست های حساس و تحریک شده گردد، پوست های چرب را پاکسازی کرده و به تعادل برساند؛ همچنین، می تواند پوست های معمولی را احیا کرده و به آنها جوانی و زیبایی ببخشد .

golab

گلاب به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها و ویتامین های گوناگون، می تواند از بروز علایم پیری پیشگیری کرده و پوست را تغذیه کند، از طرفی دارای خواص ضد عفونی کننده طبیعی، ضد التهابی و ضد باکتری نیز می باشد .

2- گلاب، پف چشم را بهبود می بخشد. بدین منظور، کافیست که یک بطری گلاب را در یخچال قرار داده و پس از آن، با استفاده از یک پد پنبه ای و به آرامی مقدار کمی گلاب را بر روی چشم های خود قرار دهید. اینکار باعث نرمی پوست حساس دور چشم شده ، از ایجاد پف چشم پیشگیری کرده و یا پف ایجاد شده را بهبود می بخشد.

3- پوست خود را از طریق اسپری کردن گلاب بر روی آن، با طراوت و شاداب نمایید. با انجام این عمل بخصوص در فصل تابستان، می توانید به طور طبیعی پوست خود را هیدراته و تغذیه کرده و درخشندگی فوق العاده ای به پوست خود ببخشید. می توانید چند بار در طول روز گلاب را بر روی پوست خود اسپری کنید و یا با یک پد پنبه ای، آرام آن را بر روی پوست خود بمالید

برای داشتن پوستی نرم، دو فنجان گلاب را به آب وان اضافه نمایید و با آن حمام کنید. با این کار، علاوه بر داشتن پوستی نرم وزیبا، بوی عطر گل نیز در بدن شما به جا خواهد ماند.

4- گلاب نرم کننده پوست های خشک می باشد. بنابراین، افرادی با پوست های خشک بهتر است برای نرم و ملایم کردن پوست خود، از گلاب استفاده کنند.

5- از گلاب به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست می توانید استفاده نمایید. به کمک یک پد پنبه ای تمیز و به آرامی با گلاب می توانید پوست خود را از آرایش پاک کنید. بهتر است با ماساژ این کار را انجام دهید.

برای داشتن یک پاک کننده آرایش بهتر و مؤثرتر، ابتدا یک پد پنبه ای را با گلاب مرطوب کرده و سپس در کمی روغن نارگیل مایع قرار داده تا با هم مخلوط شوند. این یک محصول طبیعی مراقبت از پوست و پاک کننده آرایش عالی محسوب می گردد.

شما می توانید این ترکیب عالی را علاوه بر پاک کردن آرایش صورت، برای پاک نمودن پوست حساس و نرم دور چشم نیز استفاده نمایید. البته به شرطی که پوست دور چشم خود را نکشید و یا پنبه را روی پوست آن محکم نمالید.

6- برای درخشش پوست خود و زیبایی هرچه بیشتر آرایش، گلاب را بر روی آرایش خود، اسپری نمایید. در واقع، گلاب یک اسپری عالی و طبیعی برای پوست محسوب می گردد.

7- از گلاب به عنوان یک تونر طبیعی پوست استفاده کنید. با این اقدام می توانید از ایجاد هرگونه چین و چروک پیشگیری نمایید زیرا گلاب از پیری پوست جلوگیری کرده، باعث سفت شدن منافذ پوست و در نتیجه افزایش درخشش فوق العاده ی آن می گردد.

8- پس از اصلاح پوست، به منظورجلوگیری از تحریک و زبری آن، کمی گلاب را بر روی پوست اسپری کنید. اینکار موجب نرمی پوست می شود.

9-گلاب به عنوان یک عنصر آروماتراپی نیز، مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات نشان داده است که آروماتراپی می تواند اثرات فوق العاده مثبتی در کمک به کاهش استرس، داشتن خوابی عمیق تر و حتی تأثیر زیادی در حس مثبت نگری ما نیز داشته باشد.