P1

مه شو: از دست دادن سریع وزن، باعث شل شدن و افتادگی پوست شکم و نیز ایجاد چین و چروک می گردد. در هنگام بارداری، پوست تا حد امکان کشیده می شود؛ بنابراین، جای تعجب نیست که پس از زایمان، پوست شکم حالت چروکیده، شل، پر از چین و چروک و ترک گردد.

هیچ راه حل سریعی برای بازگشت پوست به حالت سفت و کشیده قبل از زایمان وجود ندارد؛ اما این بدان معنا نیست که مادران پس از زایمان خود، امیدشان را از دست بدهند.

کرم های بسیاری وجود دارند که می توانند حالت ارتجاعی پوست را بازگردانند؛ علاوه بر این، پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری و مناسب و ورزش منظم به شما کمک خواهند کرد تا پوست خود را سفت و محکم کنید.

1- مرطوب کننده ها

قبل از خواب بر روی قسمت های شل شده پوست شکم، مقدار زیادی کرم مرطوب کننده بمالید. انجام این عمل باعث حفظ خاصیت ارتجاعی پوست شما می گردد.

2- لایه برداری

سعی کنید پوست خود را هفته ای 3 روز و روزی 2 بار لایه برداری کنید. این امر موجب می گردد لایه فوقانی پوست برداشته و حذف گردد و لایه بعدی آن سریعتر تشکیل شود.

3- کرم های ضد ترک جهت درمان ترک های پوست شکم

برای درمان ترک های ناشی از بارداری، از کرم های ضد ترک مناسب استفاده نمایید. ما به شما کرم های ضد ترک الانسیل را پیشنهاد می کنیم. کرم ضد ترک الانسیل حاوی جلبک های دریایی می باشد که بازسازی و جوانسازی سلول ها را تسریع می گرداند.

می توانید کرم های ضد ترک الانسیل را به مدت 2 ماه و روزی یک یا دو بار استفاده نمایید. البته دقت کنید که این کرم ها را در طول بارداری و شیردهی مورد مصرف قرار ندهید.

4- کالری سوزی

مصرف کالری خود را به 1800 تا 2200 کالری در روز کاهش دهید. یک راه مهم کالری سوزی، شیر دادن به کودکتان می باشد. با شیر دادن، بدن شما کالری زیادی از دست می دهد زیرا بدن سعی می کند شیر بیشتری را تولید کند.

5- رژیم غذایی سالم

میوه ها و سبزیجات را زیاد مصرف نمایید. آنها آنتی اکسیدان های خوبی برای پوست شما هستند.

6- آب

سعی کنید در طول روز، زیاد آب بنوشید. نوشیدن آب پس از بارداری در هیدراتاسیون بدن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. هیدراته نگه داشتن پوست، باعث سفت شدن آن می گردد.

7- ورزش و پیاده روی

ورزش را فراموش نکنید. یکی از ورزش های مفید برای پوست شکم، منقبض کردن عضلات شکم به سمت داخل و به مدت 2 دقیقه است. در طول روز این عمل را بارها تکرار نمایید. در هر زمان و در حال انجام هر کاری هستید، این تمرین را انجام دهید. با این کار عضلات شکم و بالطبع پوست خود را سفت و محکم می کنید. پیاده روی را فراموش نکنید.