مه شو: مطمئنا یکی از ضروریات داشتن پوستی نرم و لطیف در هر فصلی از سال، مرطوب نگه داشتن آن است و توجه به سلامت و زیبایی پوست، علاوه بر استفاده از محصولات مراقبتی پوست، مستلزم رعایت یک رژیم غذایی متعادل و مغذی نیز می باشد.

IF

در اینجا 4 ماده غذایی فوق العاده را برای بهره مندی از چنین پوستی، حتی در فصل سرد و خشک زمستان، به شما دوستان پیشنهاد می کنیم.

ماهی سالمن

این ماهی آب سرد، سرشار از چربی های امگا 3 می باشد که سلولهای پوست را در بهترین حالت و شرایط خود حفظ و مراقبت می کند و سلامت غشای سلولی هم موجبات جذب بهتر مواد مغذی و بیرون راندن مواد زاید از سلول را به نحو مطلوب تری فراهم می سازد.

به گفته متخصصان تغذیه ، امگا 3 ، به کاهش التهابات در سراسر بدن منجمله التهابات پوستی،کمک زیادی کرده و این به معنای رد بسیاری از خارش های پوستی و قرمزی پوست در فصل زمستان می باشد.

اسفناج

سبزی هایی با برگ سبز مثل اسفناج و کلم پیچ، حاوی لوتئین هستند.این یک ترکیب گیاهی است که همچون سپری مقاوم از پوست در برابر اشعه UV محافظت می کند.

گاهی یک آفتاب سوختگی خفیف هم می تواند پوست را تحریک کرده و آن را خشک و آسیب پذیر نموده و از حالت نرمی طبیعی خود خارج می سازد.اما در چنین شرایطی، لوتئین به خوبی از عهده مراقبت از پوست بر آمده و سلامت آن را حفظ خواهد کرد.

جالب است بدانید لوتئین زمانیکه با یک منبع چرب مصرف شود، بهتر جذب خواهد شد.بنابراین با اضافه کردن کمی روغن زیتون به سالاد و یا کمی تفت دادن اسفناج، از مزایای آن به این منظور، به نحو احسن برخوردار خواهید شد.

تخم مرغ غنی شده

همانطور که می دانید، ویتامین E یکی از منابع عالی آنتی اکسیدن می باشد که برای حفظ سلامت و زیبایی پوست کاملا ضروری است.اما اغلب، ما این ویتامین باارزش را در مواد غذایی پر کالری یافته و به همین دلیل ،گاهی ازمصرف آن صرف نظر می کنیم.

پیشنهاد بهترین دکترهای زیبایی این است که پیش از حذف عناصر ارزشمند برای بدن، با شناخت تمامی منابع مغذی این ویتامین، از فواید بی نظیر آن بهره مند شوید.

در این خصوص، تخم مرغ غنی شده یکی از بهترین ها محسوب می شود . مصرف 2 عدد تخم مرغ غنی شده در روز، نیمی از احتیاجات بدن به این ویتامین را به خوبی تامین خواهد کرد.نیمی دیگر از این نیاز بدن به ویتامین E را می توان با مصرف یک مشت بادام در روز برطرف ساخت.

این میزان ویتامین E ، بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و بنابراین در این فصل، پوست بسیار کمتر دچار خشکی و خارش شده و فوق العاده سالمتر خواهد بود.

انواع توت

در این فصل، شاید تهیه انواع توت کار ساده ای نباشد.اما با فریز کردن آن در فصل توت، می توانید در زمستان هم از مزایای فوق لعاده ارزشمند این میوه بهره ببرید.

زمانیکه بدن دچار کم آبی می شود، لازم است که با دریافت مواد مغذی به سلولهای بدن کمک کنید.بنابراین علاوه بر نوشیدن آب کافی مصرف مواد غذایی و میوه هایی که سرشار از آب هستند،نیز بسیار سودمند خواهد بود.

مصرف توت را در برنامه غذایی روزانه خود فراموش نکنید.