mahsho me1

مه شو: انواع مختلف پوست، نیاز به محصولات مختلف دارند. هنگامی که شما نوع پوست شما خود را بشناسید، می توانید بهترین محصولات مراقبت از پوست خود را تهیه کنید که برای پوستتان مفید و ضروری هستند. در اینجا به توضیح جزئیات بیشتر در مورد 3 نوع از رایج ترین انواع پوست آقایان می پردازیم:

1- پوست های چرب:

یکی از نشانه های پوست چرب آقایان، درخشش بیش از حد پوست آنها است. اینچنین پوست هایی ممکن است دارای جوش های سرسیاه و یا برجستگی و جوش های سرسفید باشند. پوست چرب آقایان به طور معمول، دارای آکنه و منافذ بزرگ و مسدود شده، هستند. اینگونه پوست ها در اغلب اوقات چرب به نظر می رسند حتی زمانی که هیچگونه فعالیت و یا تعریق وجود ندارد.

2- پوست های ترکیبی:

شایع ترین نوع پوست آقایان، پوست ترکیبی است؛ بدین معنی که قسمت هایی از پوست، چرب و قسمت هایی از آن خشک می باشد. معمولا مرکز صورت دارای پوست چرب است و گونه ها اغلب پوست نرمالدارند، اگرچه گاهی این مناطق بیشتر دارای حالت خشکی هستند. مناطق دور چشم نیز معمولا خشک تر از بقیه قسمت های پوست صورت است.

3- پوست های خشک:

پوست خشک در آقایان دارای بافتی ناهموار است. ممکن است احساس کشیدگی در پوست وجود داشته باشد و حتی گاهی اینگونه پوست ها، پوسته پوسته شوند. علاوه بر اینها، گاهی پوست های خشک حالت قرمزی پیدا می کنند مخصوصا زمان هایی که از محصولات مراقبت از پوستی استفاده شود که باعث خشکی بیشتر پوست اینگونه افراد می گردد. منافذ پوست معمولا کوچک هستند و به ندرت با جوش یا دانه های سرسیاه مبارزه می کنند.

در میان این 3 نوع پوست، پوست های حساس هم وجود دارند. پوست هایی که به راحتی تحریک می شوند، حالت قرمزی طولانی مدت و حتی همیشگی پیدا می کنند. اینگونه پوست ها معمولا به محصولات مراقبت از پوست کمتر جواب می دهند. بهترین راه مراقبت از پوست های حساس، استفاده از محصولات مراقبت از پوست ویژه آقایان می باشد که حالتی بسیار ملایم دارند و فاقد عطر و اسانس هستند. دقت داشته باشید که محصولات مراقبت از پوست حاوی عطر و اسانس باعث تحریک بیشتر پوست های حساس می شوند.