مه شو: تا به حال مطالب زیادی را در مورد خواص بی شمار اسفناج خوانده اید.اینبار قصد داریم از معجزه این سبزی فوق العاده برای پوست بیشتر صحبت کنیم.

Benefits-Of-Spinach-For-Skin-Hair-And-Health

ماساژ صورت با اسفناج تاثیر زیادی در فرم‌گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه سلول‌های پوستی دارد.

این ماسک از آن جهت که با برگ‌های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می‌شود علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز کمک کرده و پوستی با نشاط و جوان به خانم‌ها هدیه می‌کند.

برای تهیه این ماسک کافی است 2 برگ اسفناج بزرگ و تازه را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می‌شود تا برگ‌ها نرم و لطیف شود.

بعد از این مدت برگ‌ها را از شیر خارج کرده و آنها را به کمک قاشق یا هاونگ به صورت خمیر درآورید و روی صورت‌ ماسک بر روی صورتبگذارید. اجازه دهید این ترکیب 20 دقیقه تا نیم ساعت روی پوست بماند. سپس آن را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.

می‌توانید از روش دیگری نیز برای تهیه این ماسک استفاده کنید و به جای تهیه ماسک اسفناج از شیر، از ماست استفاده کنید. اسفناج را ابتدا بخارپز کنید و سپس آن را با گوشت‌کوب چوبی خوب بکوبید و اجازه دهید اسفناج خنک شود. بعد از این مرحله 2 تا 3 قاشق غذاخوری ماست پرچرب به آن اضافه کنید و این مخلوط را خوب هم بزنید. این ترکیب برای آبرسانی به پوست افرادی که دچار چربی پوست هستند و زیاد جوش می‌زنند توصیه نمی‌شود. این گروه بهتر است از شیر کم‌چرب برای اسفناج درمانی استفاده کنند.