20 عادت بد که برای مراقبت از پوست باید از آن ها دوری کنید:

هیچ کس با پوست بی عیب و نقص به دنیا نیامده است ولی همه ی ما برای داشتن پوست زیبا و بدون مشکل تلاش می کنیم قطعا کرم ها و پاک کننده های زیاد و گران قیمتی تا به حال مصرف کرده اید اما آیا اثر چندانی داشته اند ؟ در ادامه به بیست نکته که جزء عادت های بد هستند و جهت داشتن پوستی زیبا باید از آن ها دوری کنید اشاره می گردد.

استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب :

مه شو:همه ی ما اهمیت استفاده از ضد آفتاب برای محافظت از پوستمان را در برابر اشعه فرابنفش خورشید می دانیم. آفتاب سوختگی یک نشانه از آسیب های پوستی است . اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نورخورشید تاثیرات بدتری بر روی پوست خواهد داشت . اشعه ی ماورای بنفش باعث تسریع در روند پیری، ایجاد چین و چروک و لکه های تیره رنگ می شود. استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب پیش از قرار گرفتن در معرض آفتاب به این معنی است که به اشعه فرابنفش اجازه ی آسیب رساندن به پوستمان را بدهیم.

برنزه کردن پوست

آیا می دانید تخت هایی که برای برونزه کردن استفاده می شوند چه تاثیر بعدی بر پوست شما خواهد داشت ؟ استفاده دائمی از این تخت های برنزه .باعث پیری نابهنگام می شود . لک هایی بر روی پوست ایجاد می کنند . حتی منجر به سرطان پوست می شوند. اگر می خواهید برنزه شوید بهتر است خودتان آفتاب بگیرید.

کندن جوش:

اگر جوش خود را فشار دهید و بکنید باعث انتقال عفونت به بقیه ی قسمت های صورت می شود و در جاهای دیگر نیز جوش می زنید بنابراین از فشار دادن جوش و کندن آن جلوگیری کنید.

سیگار کشیدن : باعث می شود که خون در پوست شما به خوبی گردش نداشته باشد و سمی به طور مستقیم وارد پوست شما می شود.. سیگار باعث چین و چروک شدن پوست می شود و خطر سرطان پوست را افزایش می دهد.

پاک نکردن آرایش قبل از خواب : خوابیدن با آرایش باعث می شود منافذ پوست مواد آرایشی را جذب کنند و باعث ایجاد غدد چربی شوند. این غدد در نهایت بزرگ می شوند و منجر به آکنه می شوند. بسیار بد است که آلودگی های هوا ، مواد آرایشی در طول روز بر روی پوست شما بمانند. استفاده از مواد پاک کننده ای که لطیف نیستند:پوست صورت ما بسیار حساس است و مستعد آکنه می باشد.

افرادی که پوستی چرب دارند بیشتر به دنبال استفاده از پاک کننده هایی هستند که پوستشان را خشک کنند. اغلب تصور می کنند که اگر از پاک کننده هایی که لطیف نیستند و سخت تر هستند استفاده کنند پوستشان خشک می شود اما این نوع پاک کننده ها بیشتر باعث بروز جوش و آکنه می شوند.

خواب سطحی :

ما به حدود 7 تا 8 ساعت خواب در شبانه روز احتیاج داریم تا بتوانیم انرژی خود را باز یابیم و شرایط بدنیمان در وضعیت خوبی قرار بگیرد. اگر به اندازه ی کافی نخوابید زیر چشمانتان سیاه می شود ، چشمانتان پف می کند و پوستتان خسته و کسل به نظر می آید. وقتی به اندازه ی کافی نمی خوابید رادیکال های آزاد در پوست شما تولید می شود که برای پوستتان مناسب نیست و دقت کنید که بسیاری از عملیات بازسازی پوست در شب انجام می شود.

استفاده از بالشت پنبه ای :

فشار دادن پوست خود بر روی بالشت برای پوستتان خوب نیست چراکه باعث بروز چین و چروک می شود. توصیه می شود که از یک ملحفه از جنس ساتن و یا ابریشم استفاده کنید که پوستتان اصطکاک کمتری داشته باشید. همچنین روبالشتی خود را هفته ای یک بار بشوئید.

استفاده دائم از تلفن همراه :

اگرچه ترک کامل تلفن امکان پذیر نیست اما می توانیم کمتر با تلفن صحبت کنیم. صفحه گوشی ما مقدار زیادی باکتری دارد که بر اثر صحبت کردن بر پوست ما منتقل می شوند. توصیه می شود که صفحه گوشی خود را پاک کنید تا کثیف نباشد و آلودگی ها به پوستتان منتقل نشود.

استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی :اغلب از مجموعه ای از لوازم آرایش در روز استفاده می کنیم . استفاده از بعضی از این لوازم آرایش ضروری نیستند و بعضی از آن ها حتی به پوست شما آسیب می رساند. اگر پوست شما قرمز، پوسته پوسته و حساس می شود از این لوازم خودداری کنید.

ادامه دارد...