پیش از گذاشتن ماسک، پوست را با گیاهانی که خاصیت پاکسازی دارند بخور دهید. رازیانه و زیرفون برای این کار بسیار مناسب هستند.گزنه سفید و هاماملیس نیز گیاهان مفید و موثری هستند که به سرعت گردش خون می افزایند. نعناع صحرایی و عرق بهار نارنج نیز به پوست شادابی و لطافت می بخشند.

اگر پوست چربی دارید از بومادران استفاده کنید. اگر پوستتان در اثر آفتاب شدید آسیب دیده است از رازیانه یا خطمی و یا کافور کمک بگیرید.

دانه به و دانه کتان نرم کننده پوت هستند. دانه ها را ابتدا در آب داغ بریزید و پس از سرد شدن، ماسک مورد نظر را به آن اضافه کنید و روی پوست بگذارید تا خشک شود. پس از خشک شدن، ماسک به شکل ورق از پوست برداشته می شود. آنگاه می توانید پوست را با آب نیمگرم بشویید.

روش ماسک گذاری

پیش از گذاشتن ماسک، پوست را پاک کنید. برای پاکسازی عمیق پوست از بخور گیاهی استفاده کنید. به این شکل که مقداری از گیاه مورد نظر را به آب جوشان اضافه کنید و پوست را به مدت چند دقیقه روی بخار آن نگه دارید. سپس به آرامی ماسک را روی پوست بگذارید. به پشت بخوابید و پاهایتان را طوری قرار دهید که بالاتر از بدن قرار گیرد. پس از 15 تا 20 دقیقه پوست را با آب نیمگرم بشویید توجه داشته باشید که کنار موها و گوشها کاملا تمیز شود.

دزر این هنگام منافذ پوست باز شده است. برای تنگتر کردن آنها باید از موادی که تنگ کننده منافذ پوست است استفاده شود. اگر هیچ نوع ماده قابضی در دسترس نیست، می توانید از آب سرد استفاده کنید و پوست را با آب سرد بشویید.

نکته ای که تذکرش ضروری است، اینکه ماسک را هربار به اندازه مصرف درست کنید، زیرا اگر برای دفعه بعد بگذارید خراب می شود. اگر ماسک را بیش از اندازه درست کرده اید، می توانید مقدار اضافی آن را روی پوست بدن بگذارید، زیرا ماسکهای پوست صورت برای پوست بدن هم مفید هستند.

نکته مهم دیگر اینکه هرگز ماسک را زیر چشم و یا روی پلک چشم نزنید و اطراف چشم را از بالای ابرو تا زیر چشم به صورت دو دایره خالی از ماسک رها کنید.

آماده سازی پوست و روش ماسک گذاری