ماسک برای پوست های خشک و حساس

مواد اولیه :

1ق.چ. پودر خمیر مایه 1 عدد زرده تخم مرغ

2 ق. چ. سرکه سیب (انگور) 2 ق.غ. روغن زیتون

2 ق. غ. عسل 2 ق. غ. شیر

1 ق. م. خامه 2 ق.غ. آب

طرز تهیه و مصرف :

پودر خمیرمایه، سرکه، عسل، خامه و زرده تخم مرغ را مخلوط نموده تا به صورت خمیر در آید. موها را عقب زده روغن زیتون را به صورت مالیده. سپس ماسک را روی صورت قرار دهید مراقب اطراف چشم باشید. 20 دقیقه صبر نموده سپس شیر و آب را مخلوط نموده صورت را با این مخلوط پاک کنید. صورت را خشک کرده و کرم مرطوب کننده به صورت بزنید. هفته ای 2 بار می توانید از این ماسک استفاده کنید.

فواید : این ماسک برای پوست های حساس و خشک مناسب است، خمیرمایه جریان زیر پوست را تنظیم می نماید. با استفاده از این ماسک چین و چروک صورت نیز کم می شود.

ماسک دیگر برای پوست های حساس و خشک

مواد اولیه :

2 ق. غ. آرد جو 1 ل. آب گرم

3 ق.غ شیر 2 ق. غ. خامه

طرز تهیه و مصرف :

ابتدا 1 قاشق غذاخوری آردجو را پخته آنرا صاف کرده و شیر را داخل آن بریزید کنار بگذارید و بقیه آردجو را همراه خامه مخلوط نموده تا به صورت خمیر در آید بدون اینکه پوست کشیده شود این ماسک را به صورت بمالید و مراقب زیر چشمان باشید، 20 دقیقه استراحت کنید و سپس ماسک را با محلولی که قبلاً کنار گذاشته اید صورت را پاک کنید. پس از خشک کردن کرم مرطوب کننده مصرف نمائید و هفته ای 2 بار می توانید از این کرم استفاده کنید.

فواید : این ماسک پاک کننده ، برای پوست های حساس مناسب است و یکی از فرمول های آرایشی قدیمی است که با آن پوست را تمیز و تقویت می کردند.

طرز تهیه ماسک برای پوست های خشک و حساس