بخور گل کوه طراوت دهنده پوست

مواد اولیه :

1ق.غ. گل ختمی 2 ق.غ. گل شقایق

1 ق.غ. گل پنیرک 1ق.غ. گل زوفا

2 ق.غ. گل بابونه 1ق.غ. گل استخودوس

2 ق.غ. تخم گشنیز 1ق. غ. برگ مورد

1ق.غ. شاه تره 1 ل. آب

1 ق.غ. برگ کاسنی

طرز تهیه و مصرف :

گیاهان فوق را نیم کوب نموده در ظرفی ریخته و نام بخور را بر روی آن بنویسید هفته ای 2بار هر مرتبه یک قاشق غذاخوری از مخلوط را در آب ریخته بر روی حرارت ملایم قرار داده و صورت را به مدت 5 دقیقه به دفعات بر روی بخار نگه دارید. در صورت داشتن دستگاه بخور می توانید، مواد را پودر کرده و دستگاه بریزید. از محلول به صورت مالیده و پس از 20 دقیقه با آب کاملاً سرد بشوئید.

فواید: با این عمل صورتی شفاف و عاری از جوش خواهید داشت.

برای بخور دادن صورت از گیاهان خوشبو مثل بابونه و نعنا و … استفاده کنید. این گیاهان باعث باز شدن منافذ پوست و افزایش خون رسانی به صورت می شوند و در نتیجه باعث طراوت پوست خواهند بود.

برای بخور 10 یا 15 دقیقه کافی است و بیشتر از این مدت نباید طول بکشد. هفته ای یک یا دو بار باید صورت را بخور داد و اگر حس می کنید پوستتان خسته است می توانید سه بار هم انجام دهید.

ساده ترین روش بخور چگونه است

کاسه یا کتری را از آب پر کنید و بگذارید جوش بیاید بعد از رو شعله بردارید و به آن مقداری گلاب، بابونه یا نعنا اضافه کنید و صورتتان را در مجاور آن قرار دهید. همچنین می توانید یک پارچه ضخیم روی سر بیندازید به طوری که سر و کاسه حاوی آب جوش زیر آن قرار بگیرد.

بعد از بخور لازم است صورت را با آب سرد بشویید تا منافذی که باز شده کوچک و جمع شود و بعد از آن از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

بخور طراوت دهنده و ضد جوش

در این نوع بخور گیاهان گل ختمی، گل شقایق، تخم گشنیز و بابونه را در ظرفی نگه داری کنید و هر بار به اندازه دو قاشق غذا خوری در 100 گرم آب بریزید و به مدت 5 دقیقه صورت را بخور دهید. با این کار صورتی شفاف و بدون جوش خواهید داشت.

بخور گل کوه برای طراوت پوست