کرم تقویت کننده ناخن

مواد اولیه :

1 ق.م. روغن زرده تخم مرغ 2 ق.م. لانولین

طرز تهیه و مصرف :

مواد را مخلوط نموده مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مخلوط شوند اگر از زرده تخم مرغ استفاده نمودید باید در محل خنک نگهداری نمائید و زود مصرف نمائید. از این کرم روزانه 2 مرتبه به ناخن ها بمالید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم و صابون زیتون بشوئید.

فواید : این کرم تقویت کننده ناخن می باشد.

تقویت کننده ناخن

مواد اولیه :

1 ق.چ. لانولین 2 ق.غ.وازلین

نصف ق.چ. موم سفید (موم عسل)

طرز تهیه و مصرف :

مواد را روی حرارت بخار آب قرارداده تا ذوب شود آن را از حرارت برداشته چند دقیقه هم بزنید پس از سرد شدن روزانه دو بار آن را به ناخن ها بمالید و پس از 20 دقیقه آن را با آب گرم و صابون بشوئید.

فواید : تقویت کننده و روشن کننده ناخن می باشد.

تقویت کننده های ناخن

در اینجا چندین نسخه دیگر برای استحکام ناخن ها توصیه می شود :

  • گل پنیرک 2 ق.غ. همراه 1 ل. آب دم کرده، ناخن ها را به مدت 5 دقیقه در آن قرار دهید هفته ای 3 بار این عمل را تکرار کنید.
  • شوید 2 ق.غ. همراه 1 ل. آب دم کرده همراه 5 ق.غ. سرکه مخلوط کرده ناخن ها را به مدت 5 دقیقه در آن قرار دهید. هفته ای 3 بار این عمل را تکرار کنید.
  • ناخن ها را می توانید روزانه یک تا چند بار در یکی از این روغن ها : بادام، زیتون، کنجد، کرچک یا لانولین قرار دهید 10 دقیقه صبر کرده سپس ناخن ها را بشوئید.
  • 1 ق.غ. زاچ سفید در نصف ل. آب حل کرده روزانه 1 تا 2 بار به ناخن بمالید 10 دقیقه صبر کنید سپس با آب ولرم و صابون بشوئید.
  • 1 ق.غ. حنا، 1 ق.غ. لانولین همراه نصف استکان گلاب مخلوط نموده روزانه 3 بار به ناخن ها بمالید مدت 10 دقیقه صبر نمائید سپس با آب ولرم صابون بشوئید.
  • برای تقویت ناخن ها می توان از موادی که دارای ویتامین های D, B, A که در میوه ها، سبزیجات و یا به صورت قرص های نسخه های آزاد موجود می باشد میل نمود و یا روزانه 1 استکان کوچک آب خیار را میل نمود و دیگر این که 1 ق.غ. پودر جوانه جو همراه 1 ل. شیر میل نمائید.

کرم مناسب تقویت کننده ناخن