دستگاه لیزر پوست یکی از روش های جوان سازی پوست است که با قدرت درمانی آب و اکسیژن، سطح پوست را می تراشد تا ظاهری سالم تر و شاداب تر به پوست ببخشد. لیزر پوست برای درمان جای زخم و بخیه، آکنه و جوش و لکه های پوستی موثر است. همان طور که می دانید لیزر پوست فقط توسط متخصصان پوست قابل ارائه و اجراست. این روش با بی حسی موضعی انجام می شود و در طی آن سلول های مرده از روی پوست برداشته می شود و رشد سلول های جدید تسریع می شود. لیزر درمانی برای نشان دادن اثر خود باید در چند جلسه تجدید شود و در نهایت بعد از دو الی سه هفته اثرات خود را بروز می دهد.

 

کاربرد لیزر در بیماری های پوستی و زیبایی:

به طور کلی کاربردهای لیزر را به شکل زیر می توان دسته بندی کرد:

1- درمان ضایعات وخال های عروقی که معمولاً رنگ این ضایعات قرمز روشن و یا تیره می باشد.

2- درمان انواع ضایعات رنگی و رنگدانه ای پوست که شامل خال های رنگی پوست و خالکوبی ها می شود.

3- لیزر موهای زائد برای کاهش و درمان موهای زائد و ناخواسته بدن.

4- کاهش چین و چروک، فرورفتگی ها و جای زخم های ناشی از بعضی بیماری های پوستی از قبیل آکنه

5- درمان بعضی از انواع بیماری های پوستی از قبیل زگیل، جای زخم های برجسته و خارش دار (کلوئید)، ترک های پوستی ناشی از حاملگی و چاقی (striae) و ترمیم زخم و...

6- گاهی نیز از لیزر بعنوان وسیله ای برای برش بافت می توان استفاده کرد. مشابه کاری که تیغ جراحی انجام می دهد با این تفاوت که خونریزی کمتری ایجاد می کند.

 

عوارض لیزر درمانی

معمولا بعد از لیزر درمانی، پوست فرد دچار التهاب و قرمزی می شود. حالتی مثل آفتاب سوختگی خفیف به وی دست می دهد که طبیعی است و بعد از گذشت مدت زمان اندکی، این اثرات ناپدید خواهد شد.

انواع بیماری زگیل

برای لکهای دایمی بجز لیزرچکار باید کرد؟

 

هزینه ی درمان لیزر نسبت به سطحی یا عمقی بودن عارضه ی پوستی و وسعت محل درمان متغیر است. هزینه ی درمان عموما به صورت جلسه ای اخذ می شود.

عوارض لیزر درمانی

تست شنوایی و درمان وزوز گوش

خرید روغن آرگان خالص و اصل

آیا لیزر درمانی پوست روش امنی است؟

لیزر یک عمل جراحی است و خطرات کلیه روند های جراحی را نیز به همراه دارد .

 

درمان های لیزر ابلاتیو و لیزر مبتنی بر نور می تواند منجر به عفونت ، زخم، میلیلا (کیست های کوچک و سفیدی روی سطح سفید پوست) ، تیرگی پوست (به ویژه اگر بعد از عمل در معرض آفتاب باشد) یا کیست شود.

تکنیک های ابلاتیو می توانند باعث افزایش رنگدانه ای موقت (تیره شدن پوست)، تاول و آسیب چشم ها برای در معرض لیزر بودن، شوند . 

 

با پیشرفت تکنولوژی، انواع جدیدی از لیزرها بوجود آمده اند که برای مشکلات پوستی مختلف و انواع پوست معرفی می شوند و با وجود انواع مختلفی از درمان های پوستی با لیزر، صفر بودن تاثیرات جانبی و درست مشخص کردن نوع لیزر برای شما دشوار است . بنابراین برای نهایی کردن برنامه درمانی که بصورت اختصاصی برای شما ساخته شده است، با یک متخصص پوست و مو با تجربه مشورت کنید .