ماسک جوانه گندم یکی از ماسک‌های پرطرفدار طبیعی است که می توانید آن را به راحتی و بدون صرف وقت و هزینه زیاد تهیه کنید و پوست خود را از خواص بینظیر آن بهره مند سازید. در ادامه فواید جوانه گندم برای پوست و طرز تهیه 5 ماسک خانگی با جوانه گندم را برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

فواید جوانه گندم برای پوست

- ضد‌ لک: جوانه گندم سرشار از ویتامین های E و C است. از همین‌ رو یک ضد‌ لک قوی به شمار می‌ رود و از ایجاد لکه‌ های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌ کند.

 

- نرم کننده پوست: امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهیه انواع کرم ها و لوسیون های بهداشتی استفاده می شود زیرا  پودر جوانه گندم، خاصیت نرم و مرطوب کنندگی دارد و برای پوست های خشک بسیار مفید است.

 

- ضد چروک: از طرف دیگر، از بروز چین و چروک های ریز ناشی از خشکی پوست ممانعت کرده و در واقع  یک ضد چروک قوی به شمار می آید.

 

- ضد جوش: جوانه گندم در درمان انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است.

 

- چاق کردن صورت: استفاده ازماسک جوانه گندم به دلیل دارا بودن فسفر، روی، آهن و اسید فولیک، کلسیم، ید و منیزیوم و … و ویتامین‌هاى A و B و ۱ B و ۲ B و ۱۲ B E و ۱ E موجب می‌شود که پوست جوان و تازه‌تر شود و همچنین در پر و چاق کردن صورت نیز موثر است.

 

ماسک جوانه گندم

جوانه گندم در ترکیبات بسیاری از ماسک‌های آماده موجود در بازار نیز استفاده شده است اما بهتر خودتان این نوع ماسک را تهیه کنید تا هیچ نوع اثر مضر شیمیایی بر روی پوست شما نداشته باشد.

 

• ماسک جوانه گندم و شیر

مواد لازم:

- پودر جوانه گندم (1 قاشق غذاخوری)

- شیر (به میزان لازم)

 

طرز تهیه: مقداری جوانه گندم آسیاب شده را در ظرفی بریزید و شیر را به تدریج به جوانه گندم اضافه کنید تا مخلوط شیر و جوانه گنم به شکل خمیری شکل در آید.

 

نحوه‌ی استفاده: پوست خود را با استفاده از پاک کندده‌ای مناسب به خوبی تمیز کرده و ماسک را از قسمت پایین صورت خود به سمت بالای صورت بمالید و با حرکت های چرخشی پوشت خود را ماساژ دهید و بعد از 15 دقیق صورت خود را با آب سرد بشویید.

 

• این نوع ماسک خاصیت شاداب کنندگی و لطافت پوست را به همراه دارد.

 

• ماسک جوانه گندم و ماست

مواد لازم:

- پودر جوانه گندم  (1 قاشق غذاخوری)

- ماست 3 قاشق غذاخوری (به میزان لازم) (اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب استفاده کنید.)

 

طرز تهیه: جوانه گندم اسیاب شده را در ظرف مناسبی بریزید و آن را با مقداری ماست مخلوط کنید.

 

نحوه‌ی استفاده: ماسک را بر وری صورت تمییز خود بمالید و بعد از 20 دقیقه صورت خود را با اب ولرم به خوبی بشویید.

 

• این نوع ماسک برای شفافیت و طراوت و همچنین پر کردن صورت شما می‌تواند موثر باشد. 

 

• ماسک جوانه گندم و عسل

مواد لازم:

با ماسک های خانگی پوستی بدون لک در بهار داشته باشید

تقویت پوست و مو با ماسک‌های ماست و عسل

- پودر جوانه گندم (2 قاشق غذاخوری)

- عسل (دو قاشق غذاخوری)

 

طرز تهیه: جوانه گندم را به خوبی آسیاب کنید سپس آن را در ظرفی بریزید و دو قاشق عسل به جوانه گندم اضافه کنید و آنقدر آن ها را هم بزنید تا به شکل مخلوطی خمیری شکل در آیند.

 

نحوه‌ی استفاده: ماسک عسل و جوانه گندم را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست تمیز صورت خود قرار دهید و عضلات صورت خود را حرکت ندهید بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب شستشو دهید.

 

• ماسک جوانه گندم و عسل خاصیت تقویت کنندگی و پاک کنندگی صورت را به همراه دارد. و برای درمان جوش های سر سیاه و لک های صورت بسیار مفید است.

 

• ماسک جوانه گندم و سیب زمینی

مواد لازم:

- پودر جوانه گندم (دو قاشق غذاخوری)

- ماست (یک قاشق غذاخوری)

- سیب زمینی رنده شده (یک قاشق غذاخوری)

- آبلیمو (چند قطره)

- عسل (یک قاشق چایخوری)

 

طرز تهیه: پودر جوانه گندم یا پودر جوانه دیگر را یک کاسه کوچک بریزید. به تدریج به میزان ماست اضافه کنید و همزمان هم بزنید تا پودر جوانه حالت خمیری به خود بگیرد. دو قطعه آبلیموی تازه اضافه کنید. سپس عسل را اضافه کرده و در اخر سیب‌زمینی رنده شده را و به خوبی این ترکیبات را هم بزنید.

 

نحوه‌ی استفاده: ماسک را بر روی صورت زده، مقداری ماساژ دهید و اجازه دهید بین بیست دقیقه تا نیم ساعت بر روی صورت بماند تا یک مقدار خشک شود. آن‌گاه صورت خود را خوب بشویید.

 

• این ماسک به دلیل استفاده از سیب زمینی و جوانه گندم که هر دو خاصیت چاق کنندگی صورت را دارند می‌تواند بهترین گزینه برای صورت‌های لاغر باشد.

 

• ماسک جوانه گندم و نشاسته

مواد لازم:

- نشاسته (یک قاشق چایخوری)

- ماست (یک قاشق غذا خوری)

- جوانه گندم (یک قاشق غذا خوری)

- گلاب (چند قطره)

 

طرز تهیه: برای تهیه ماسک جوانه گندم و نشاسته باید  ابتدا ماست را با نشاسته به خوبی مخلوط کرده و سپس جوانه گندم را به آن اضافه کنید. ودر آخر هم گلاب را به آن بیفزایید.

 

نحوه‌ی استفاده: ماسک را به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و حدود  10 تا 15 دقیقه صبر کنید. در نهایت می توانید پوست تان را با آب سرد بشویید.

 

• می‌توانید از این ماسک به عنوان یک لایه بردار و روشن کننده طبیعی پوست استفاده کنید.