White-clay-face-mask

از آنجا که مواد غذایی حاوی تمامی مواد مغذی مورد نیاز برای بدن هستند و باعث نرمی و لطافت پوست می‌ گردند، در اینجا به معرفی چند ماسک مفید برای نرمی و لطافت پوست می پردازیم:

ماسک خیار

از آنجا که ترکیبات گیاهی موجود در خیار برای پوست شگفت‌انگیز و عالی می باشد، کافی است که آن را رنده کرده و روی پوست خود بمالید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

ماسک روغن بادام

در صورت داشتن پوستی خشک، مخلوطی مساوی از روغن بادام شیرین و مخمر تازه تهیه کنید و با پنبه روی صورت بمالید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید سپس آن را بشویید.

ماسک تخم‌مرغ

برای تهیه این ماسک، 2 عدد زرده تخم‌مرغ را با یک قاشق آب و مقداری روغن مخلوط کنید. سپس آن مخلوط را با یک پنبه بر روی پوست خود بمالید و پس از 10 دقیقه آن را بشویید. اگر مقداری از این ماسک باقی ماند، می‌توانید آن را در یخچال نگه دارید و روز بعد دوباره از آن استفاده کنید یا آن را روی پوست دستتان بمالید.

ماسک لیمو

چنانچه پوست چربی دارید سفیده تخم‌مرغ را خوب بزنید تا سفت گردد. سپس چند قطره لیموی تازه به آن اضافه کنید و روی پوست صورتتان بمالید و صبر کنید تا سفیده تخم‌مرغ روی صورتتان خشک شود. پس از 10 دقیقه با یک پارچه خیس که آغشته به آب ولرم است، با نرمی و لطافت پوستتان را پاک کنید.

ماست توت‌فرنگی

برای تهیه این ماسک صورت، مقداری توت‌ فرنگی تازه را له و یا میکس کنید و با نصف پیمانه ماست و یک قاشق سوپخوری بادام زمینی مخلوط نمایید. سپس مانند یک کرم آن را روی پوست بمالید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید؛ سپس آن را بشویید. قسمت گوشتدار توت‌فرنگی تازه برای پوست‌های چرب قابض‌ کننده‌ای عالی است.