هنگامی که خانمها به سن 40 سالگی نزدیک می شوند، باید به این امر توجه کنند که داشتن پوستی شاداب و سالم، مستلزم رسیدگیهای خاص است که در صورت داشتن پوستی نرمال و خوب، می تواند در تداوم و ماندگاری آن کمک کند و در غیر اینصورت با مراقبتهای ویژه می توان پوست خود را به سمت پوستی سالم و نرمال سوق داد.

استفاده از کرم و لوسیونهای مخصوص بالای 40 سال یکی از راه های مراقبت از پوست در این سنین است که با صرف هزینه و وقت زیاد همراه است. با کمی توجه و رعایت برخی از نکات خاص، دستیابی به این هدف نیز امکان پذیر می باشد.

40 years 6

1- تغذیه پوست

خانمهای 40 ساله و یا بالاتر باید از این امر آگاهی داشته باشند که چون در این سن ساخت کلاژن پوست به حداقل خود خواهد رسید، باید از کرم هایی که حاوی کلاژن بوده و آبرسانی کافی برای پوست دارند، استفاده کنند؛ چرا که تحقیقات و مطالعات کلینیکی انجام گرفته بر روی این نوع کرمها از خاصیت ضد پیری آنها خبر داده است. علاوه بر این، این نوع کرمها، پوست های شل و افتاده را کشیده، خاصیت الاستیکی و استحکام پوست را بهبود بخشیده و میزان چین و چروک و عمق آنها را نیز کاهش می دهد.

2-لایه برداری از پوست

دو ماده لایه بردار مناسب برای پوست صورت، اسید لاکتیک و اسید سالیسیلیک می باشند. این دو ماده طبیعی از قند موجود در شیر و میوه ها گرفته شده و باعث کوچک شدن منافذ پوستی، محدود کردن چروک ها و لایه برداری سلول های مرده پوستی می گردند.

سالیسیلیک اسید پوستی را بسته و باید در هفته چنین بار مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده تولید کلاژن ها را نیز افزایش داده و علاوه بر تأمین رطوبت، به حل شدن و از بین رفتن خطوط روی پوست و سایر آسیب های پوستی کمک می کند.

اسیدلاکتیک بر روی پوست افراد بالای ۴۰ سال، تأثیر بسزایی دارد؛ زیرا در این سنین پوست خشک و بی حالت شده و تغییررنگ پیدا می کند. این لوسیون مرطوب کننده نه تنها لکه های پوستی را از بین می برد و رنگ پوست را به حالت اولیه باز می گرداند، بلکه رطوبت تأمین شده توسط این ماده، به پوست درخشش خاصی خواهد داد.

3- مرطوب کننده

بیشتر کرم های مرطوب کننده متأسفانه حاوی مقدار زیادی موادشیمیایی بوده و سطح پوست را با چربی های غیرطبیعی می پوشانند. در این میان روغن شترمرغ یک مرطوب کننده طبیعی با ترکیبات مشابه چربی پوست است که نه تنها از پوست در برابر از دست دادن رطوبت محافظت می کند، بلکه در جلوگیری از بروز چروک و درمان پوست های آسیب دیده و ملتهب نیز مؤثر می باشد.

روغن شترمرغ برای انواع پوست ها مفید بوده و باعث تحریک مشکلات پوستی مانند خشکی پوست، جوش های سرسیاه و یا سرسفید نخواهد شد. بعلاوه در درمان سوختگی، اگزما و پسوریازیس نیز مؤثر است. مصرف این روغن هر روز و پس از هربار شست وشو توصیه می گردد.