winter

از آنجا که پوست ما به شرایط آب و هوایی واکنش نشان می دهد و پوست صورت و همین طور دست های ما بیشتر در معرض تغییرات و آثار آب و هوا قرار می گیرند، در اینجا به بیان توصیه هایی برای داشتن پوستی زیبا در زمستان می پردازیم.

با کمبود آب و خشکی مبارزه کنید :

باد، سرما، باران و برف عواملی هستند که در خشک شدن پوست سهیم هستند. خشکی پوست با هوای خشکی که توسط شوفاژ در آپارتمان، محل کار، اتومبیل، سیستم حمل و نقل عمومی و مغازه ها ایجاد می شود، تشدید می گردد. هر صبح و شب باید صورت را مرطوب کرد. شب ها مقدار کرم تان را دو برابر کنید. از کرم های غنی تر و مرطوب تر از معمول کمک بگیرید.

محل های حساس یا آسیب دیدۀ پوست خود را با روغن های گیاهی ماساژ دهید:

محل های آسیب پذیر، زبر یا خشک پوست را با چند قطره روغن گیاهی، مثل روغن بادام شیرین، به آرامی ماساژ دهید. با این تغذیه ، پوست را آرام می کنید. از این روغن های برای دور چشم و لب ها هم بهره ببرید.

پس از دوش گرفتن، از شیر مرطوب کنندۀ بدن استفاده کنید:

اصطکاک پوست با لباس نیز سهم مهمی در خشکی پوست بدن دارد. بعد از دوش گرفتن از فرصت استفاده کنید و با کرم یا شیر مرطوب کننده، بدن خود را مرطوب نمایید. حمام روغن هم برای تغذیه و تسکین پوست توصیه می شود.

winter2

حتی در زمستان از کرم های ضد اشعۀ ماورا بنفش و یا همان کرم های ضد آفتاب استفاده کنید:

از زمانی که آفتاب در آسمان است، حتی زمستان ها، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. بهتر است اگر یک کرم مرطوب کنندۀ روزانۀ پوست هم علاوه بر این محصول انتخاب کنید.

به آرامی لایه برداری کنید:

یک پوست آسیب پذیر نباید به طور دائم و مرتب مورد لایه برداری قرار بگیرد. با این حال، این کرم ها برای دورکردن و بیرون ریختن سلول های مرده و جذب آسان کرم های مرطوب کننده، ضروری هستند.

یک کرم مخصوص برای دست های خشک ضروری است:

دست ها در برابر ترک حساس هستند و شستشوی مکرر دردی را دوا نمی کند. اولین دستور، صابونتان را عوض کنید. به جای صابون آنتی باکتریال از صابون مرطوب کننده مانند صابون های گلیسرینه استفاده نمایید. سپس، به طور مرتب و به مقدار زیاد از کرم مخصوص دست های خشک استفاده کنید؛ و در آخر دست کش چرمی را فراموش نکنید، دست کش های چرمی برخلاف دست کش های پشمی رطوبت کمتری از پوست می گیرند.

از لب های خود محافظت کنید:

همیشه در جیبتان یک کرم نرم کننده برای تغذیۀ لب هایتان داشته باشید و از آن استفاده کنید تا مانع سوزش، خشکی و ترک لب ها بشود.

سر و قفسه سینۀ بازتان را از یاد نبرید:

این ناحیۀ حساس حتی در زمستان هم اغلب در معرض هوای آزاد قرار دارد. وقتی کرم را روی صورتتان می مالید، آن را تا گردن و سر و سینه تان هم امتدادش بدهید.

خانه تان را مرطوب نگه دارید:

میزان 30 درجه رطوبت توصیه می شود. از یک دستگاه مرطوب کننده استفاده کنید یا روی هر رادیاتور یک ظرف آب بگذارید.

با آب خیلی داغ دوش نگیرید:

آب خیلی داغ پوست را خشک می کند. بنابراین، از آب خیلی داغ استفاده نکنید. بعد از خروج از حمام همۀ بدنتان را با آرامی خشک کنید. با حرکت آرام حوله و بدون کشش و سایش شدید بدن خود را خشک کنید. خیس نگه داشتن پوست، از عوامل مؤثر در خشک شدن پوست است.

تغذیه مناسب داشته باشید:

تغذیه شما هم در سلامت پوستتان سهیم است. میوه و سبزیجات به مقدار فراوان بخورید، از ویتامین های آنتی اکسیدان میوه و سبزیجات که عامل مهمی در پیشگیری از پیری پوست هستند، بهره ببرید.

برای حمام کردن، حواستان به محصولاتی که استفاده می کنید، باشد:

محصولات شوینده هم می توانند در خشک شدن پوست سهیم باشند. محصولاتی بر پایۀ روغن ها را در الویت قرار دهید. در زمستان، بهتر است که حمام تان را با دوش گرفتن ساده به پایان برسانید.