گاهی شاهد تغییر رنگ پیگمان های مو هستیم که هم می تواند جنبه ژنتیکی داشته باشد و هم می تواند به دلیل کمبود برخی از املاح مانند مس ، زینک یا روی و ویتامین های گروه B ایجاد شود. اگر مشکل سرشتی باشد و جنبه ژنتیکی داشته باشد راه درمانی ندارد ؛ اما اگر تغییر رنگ به دلیل کمبود املاح و ویتامین ها رخ داده باشد ، استفاده از مکمل های خاصی که مخصوص مو و ناخن هستند و مصرف ویتامین های گروه B مانند سبوس برنج و جوانه گندم می تواند مفید باشد. بسیاری از اوقات وقتی مو در حال از دست دادن رنگدانه خود است و به سمت خاکستری رنگ شدن پیش می رود ، ممکن است رنگ های دیگری به خود بگیرد و به نظر نارنجی یا قهوه ای کم رنگ آید ، بنابراین جای نگرانی نیست.

شوره سر

شوره سر که معمولا مشکل رایجی در میان افرادی با پوست و موی چرب است ، به دلیل پوسته زایی پوست کف سر و بدون هیچ گونه قرمزی و التهاب به وجود می آید. گاهی ممکن است افراد مبتلا به سبوره پس از مدتی دچار پوسته ریزی همراه با قرمزی در محل شوند که در این صورت نام بیماری آن ها درماتیت سبورئیک یا اگزمای شوره ای می شود. گاهی ابتلا به شوره خود به خود بهبود می یابد و پس از مدتی دوباره عود می کند.

هر چند افراد با پوست چرب بیشتر در معرض شوره قرار دارند اما افراد با پوست بسیار خشک نیز ممکن است شوره بزنند. معمولا شوره درمان قطعی ندارد اما اگر مبتلا به شوره سر هستید و از این ناراحتی رنج می برید ، بهتر است از شامپوهای ضد شوره کمک بگیرید و اگر پس از مدتی درمان نشدید ، به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا شامپو یا محلول های مناسبی را برای شما تجویز کند. ضمن اینکه خاراندن مداوم و عدم نظافت پوست سر و موها ، می توانند از عوامل تشدید کننده شوره محسوب شوند