همه خانم ها تمایل به داشتن موهای صاف و ابریشمی دارند. برخی به صورت ژنتیکی دارای چنین موهایی هستند و برخی بلعکس در بدو تولد دارای موهای زبر و حالت دار هستند که برای رسیدن به حالت موی دلخواه تلاش می کنند. اما جای نگرانی نیست چون راه های زیادی برای داشتن موهای نرم و براق وجود دارد.

انواع ماسک مو

ماسک ماست

این ماسک موهای براق و نرمی به شما هدیه خواهد داد. یک تخم مرغ را آنقدر بزنید تا کف کند و حالت فومی پیدا کند. سپس یک چهارم فنجان ماست طبیعی و سس مایونز به آن اضافه کنید. همه مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و روی موهای نم دار قرار داده و روی آن را بپوشانید.30 دقیقه صبر کنید سپس با شامپوی ملایم شستشو دهید.

ماسک موز

این ماسک با رساندن پروتئین و مواد مغذی به ساقه مو باعث درخشان شدن آنها می شود. برای تهیه ماسک یک تخم مرغ، یک موز و نصف آواکادو راداخل مخلوط کن ریخته و کاملا میکس کنید. سپس مقداری شیر و عسل و روغن زیتون اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. ماسک را روی موها به مدت نیم ساعت قرار دهید سپس با آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید.

ماسک مایونز

برای افزایش درخشش و بازیابی موهای آسیب دیده مقداری سس مایونز را به مدت یک ساعت روی موها قرار داده و سپس با شاپوی ملایم بشویید. این کار باعث آبرسانی و تغذیه فولیکول های مو می شود.

پرهیز از حرارت دهی به موها

برای داشتن موهای نرم و ابریشمی سعی کنید کمتر به آنها حرارت بدهید. حرارت دهی به موها هم برای آرایش آنها و هم برای خشک کردن آنها باعث آسیب رسیدن به موها  خواهد شد. اگر خواستار موهای ابریشمی هستید، استفاده از وسایل گرما دهنده به موها را به حداقل برسانید. این ابزار ساقه موها را خشک و شکننده کرده و باعث ایجاد موخوره می شود.

استفاده از نرم کننده مناسب

نرم کننده مناسب مو که هفته ای یک بار استفاده شود، ساقه مو را تغذیه کرده و درخشش به همراه می آورد. اگر موهای خشک دارید که دارای موخوره یا مستعد ایجاد موخوره است، از مرطوب کننده های قوی برای آبرسانی به ساقه مو استفاده کنید.

ماساژ روغن

برای داشتن موهای نرم و ابریشمی، روغن زیتون رای روی پوست سر و ساقه موها20 تا 30 دقیه ماساژ داده و سپس بشویید.