برای خشک کردن مو از سشوار کشیدن استفاده می شود. همچنین سشوار کشیدن برای فرم دهی موها کاربرد دارد. سشوار کشیدن مو اصولی دارد و در صورت عدم رعایت آن  سشوار کشیدن نه تنها باعث سلامت و زیبایی موها نخواهد شد بلکه عوارضی نیز به همراه خواهد داشت.

برس مناسب برای سشوار کردن مو

برای خشک کردن موهایتان با سشوار از یک برس کمک بگیرید. استفاده از برس برای خشک کردن و حالت دادن به موها وقت کمتری از شما خواهد گرفت و در نهایت موهایتان بهتر مرتب شده و فرم می‌گیرند.

 

بهترین برس، برای خشک کردن موها برسی بزرگ و گرد است. این برس پس از سشوار کشیدن بهترین حجم و حالت را به موهایتان خواهد بخشید. می‌توانید از برس‌های کم قطرتر برای مرتب کردن و سشوار کشیدن موهای چتریتان استفاده کنید.

 

محافظت از موها در برابر گرمای سشوار

همیشه قبل از استفاده کردن از سشوار یا وسایل مشابه، از اسپری یا کرم محافظ استفاده کنید زیرا این ماده مانعی بین مو و سشوار ایجاد می‌کندو درنتیجه آسیب‌دیدگی را به حداقل می‌رساند.

 

تنظیم درجه سشوار

برای اینکه موهایتان را براق کنید، سشوار را روی باد گرم تنظیم کنید. اگر سشوار را طوری تنظیم کنید که باد سرد تولید کند، روغن‌ها، ژل و سایر فرآورده‌هایی که برای فرم دادن موهایتان استفاده کرده‌اید به طور یکدست روی موهایتان پخش نخواهد شد.

 

حرکت سشوار

- موها برای کشیدن سشوار باید مرطوب و یا نیمه خشک باشد. اگر سشوار را روی موهای کاملا خیس بکشید باعث وز شدن مو و اگر موهایتان کاملا خش باشد نمی‌توانید به راحتی به آن‌ها حالت دلخواهتان را دهید.

 

- موها را با استفاده از برس، به چند بخش تقسیم کنید و سشوار را بافاصله از مو نگه ‌دارید. برای این کار 5 یا 6 دسته از موهای خود را به صورت مورب، عمودی یا افقی از یکدیگر جدا کنید و سپس موها را سشوار یا براشینگ نمایید.

 

- برای اینکه موهایتان کمتر آسیب ببینند، بهتر است سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار را بر سر لوله آن نصب کنید.

 

- موهایتان را به دور برس سشوار بپچید و سپس در حالی که سشوار را روی آن گرفته‌اید، به آرامی موها را از برس باز کنید

 

- هنگام استفاده از سشوار آن را همیشه روی موهایتان حرکت دهید و متمرکز نگه ندارید. حرارت متمرکز سشوار روی موهایتان به آن آسیب خواهد زد.

 

- برای اینکه ساقه موهایتان در اثر باد سشوار نسوزد، پس از سشوار کشیدن هر بخش از موهایتان چند ثانیه صبر کنید تا آن بخش از موهایتان خنک شود سپس دوباره کار خود را تکرار کنید.

 

حجم‌دهی موها با سشوار

اگر دوست دارید موهایتان حجم پیدا کنند، باید در خلاف جهت رویش ریشه موهایتان سشوار کنید. برای این کار یک بخش کوچک از موهایتان را انتخاب کنید، آن بخش را دور برس سشوار بپیچید و برخلاف جهت ریشه موهایتان بکشید و هم‌زمان سشوار را هم روی آن بگیرید.

 

نحوه‌ی تقسیم بندی مو برای سشوار کردن

در این شیوه، پیش از شروع براشینگ، موها به 6 دسته تقسیم می شود: چتری، پهلوی راست، پهلوی چپ، مرکز سر، پس سر، پشت سر.

 

- برای تقسیم بندی موهای پیشانی لازم است از شکستگی ابرو تا شکستگی ابروی دیگر را تا پایین سر جدا کنید.

 

- سپس به صورت عمودی، موهای سمت راست لاله گوش بالایی را خود تا مرکز سر جدا کنید.

 

- به همین ترتیب به صورت عمودی، موهای سمت چپ لاله گوش بالایی خود را تا مرکز سر جدا کنید.

 

- قسمت سمت راست بالای سر را به سمت چپ ادامه داده و تا مرکز سر موها را جدا کنید.

 

- قسمت سمت چپ بالای سر را به سمت راست ادامه داده و موهای آن را نیز جدا کنید.

 

- همین تقسیم بندی را برای پس سر و پشت سر نیز رعایت کنید.

 

• به یاد داشته باشید که هرچه موهایتان پرحجم تر و بیشتر باشد به تعداد تقسیم بندی ها اضافه خواهد شد.