مه شو: اگر قصد دارید کمیافزایش وزن داشته باشید و کاملا مطمئن نیستید که چه کاری را باید انجام دهید، مقاله زیر به شما کمک خواهد کرد تا ضمن حفظ سلامت و زیبایی اندام خود، اندکی به وزن خود هم اضافه کنید.

hd

آنچه در این میان بسیار حائز اهمیت می باشد، نوع تغذیه ، نحوه ورزش و برنامه ریزی صحیح فعالیت فیزیکی شما خواهد بود.البته این در حالی است که مشکل متابولیسمی نداشته باشید.چون در این صورت، کار کمی سخت تر خواهد شد که البته آن هم راه حل دارد.

نکات مهم برای اضافه وزن سالم و متعادل

- رژیم غذایی سالمی داشته باشید اما با کربوهیدرات بیشتر!

-مواد غذایی مثل برنج، سیب زمینی و نان را همراه با سبزیجات و مواد سالم و مغذی میل نمایید.

-پرخوری نکنید!

در نظر گرفتن رژیم غذایی متعادل، اما با جایگزین کردن کربوهیدرات به جای مواد پرکالری اما بی فایده گذشته، می توانید افزایش وزن سالم و متعادلی داشته باشید.

-اشتباه نکنید! با مصرف موادی که حاوی شکر زیادی هستند، چیپس ها، فست فود ها،اسنک ها و نوشیدنی های پرکالری، رژیم سالمی را تجربه نخواهید کرد و این مواد، تنها زیبایی و تناسب اندام شما را بر هم خواهند زد.

در عوض، مواد غذایی سالم، مفید و مغذی را میل کنید.

-فراموش نکنید که یک برنامه ورزشی سبک و منظم را برای خود طراحی کنید.به این ترتیب، با خوردن کربوهیدرات اضافه، افزایش وزن شدید و بی رویه ای نخواهید داشت.

این ورزش های سبک می توانند پیاده روی، دویدن سریع یا ورزش هایی از این قبیل باشند.

البته چنانچه قبلا با وزنه هم کار می کردید، می توانید در صورت تمایل ، اینکار را نیز دنبال نمایید.

به خاطر داشته باشید، درصورتیکه کمی سنگین تر ورزش می کنید، لازم است که مواد غذایی بیشتری را هم میل نمایید تا جایگزین کالری های مصرف شده در هنگام ورزش و فعالیت های فیزیکی شما باشند.

یکی از نکات بسیار مهم در مورد کسانی که قصد کمی افزایش وزن دارند، این است که این افراد در طی روز و خصوصا زمان ورزش کردن، نوشیدن آب کافی را هرگز فراموش نکنند.

توجه به میزان آبی که در طی روز می نوشید، در هنگام ورزش اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد تا بدن همواره هیدراته باقی بماند.

و در آخر اینکه،اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که تعریق زیادی دارید یا اینکه در تایم گرم روز فعالیت می کنید، در صورت لزوم ،علاوه بر نوشیدن آب کافی ،می توانید با مصرف ORS هم هیدراته بودن بدن خود را همچنان حفظ نمایید.

سالم و بانشاط باشید.