بحث درباره ی برتری بین قرص های لاغری یا ورزش بحثی قدیمی است که از اوایل دهه ی 90 با تجویز این قرص ها به افراد چاق توسط پزشکان شدت گرفته است. بازار مملو از قرص هایی شده که نوید معجزه را به افراد دارای اضافه وزن میدهند.بیایید بپذیریم که در دنیایی با این سرعت و حرکت کمتر کسی دارای وقت و یا تمایل برای انجام ورزش است. شرکت های تولید کننده ی این قرص ها روزانه ثروتمند تر میشوند. بسیاری از این قرص ها آماده برای افراد متقاضی روی پیشخوان مغازه ها قرار گرفته. مردم برای تناسب اندام دنبال میانبر هستند که همین امر باغث شده ادعا های ثابت نشده ای بوجود بیاید.

عوارض جانبی استفاده از این قرص ها بسیار زیاد است و به همین دلیل بسیاری از مردم ورزش کردن را به این قرص ها ترجیح میدهند. متخصصان تناسب اندام مدعی هستند که بهترین راه برای کاهش وزن ورزش مداوم میباشد. همچنین میگویند که دلیل افزایش وزن رژیم های نامناسب و نا سالم غذایی و سبک زندگی بدون تحرک است. متخصصان میگویند فقط با تغییر روش زندگی،این قرص ها اثرگذار میباشد.

قرص های رژیمی

این قرص ها به شکل های مختلفی برای کاهش وزن عمل میکنند و اکثرا از مواد گیاهی مانند چای سبز تشکیل شده اند. مواد سازنده ی این قرص ها به شکلی عمل میکند که اشتها را کاهش و متابولیسم را افزایش میدهند. قرص های کاهش اشتها با سرکوب حس گرسنگی کار میکنند. و هنگامی که شما احساس گرسنگی نکنید، کمتر غذا میخورید و وقتی این اتفاق می افتد به کاهش وزن می انجامد. قرص های افزایش دهنده ی متابولیسم با بالا بردن سوخت و ساز و استفاده ی انرژی ذخیره شده در بدن کاهش وزن را موجب میشود. تولید کنندگان مدعی اند این قرص ها بدون ورزش اثرگذار هستند.

ورزش

یکی از بهترین روش های سالم برای شدت بخشیدن به کاهش ورن، ورزش های قلبی و عروقی است. ورزش نه تنها باعث کاهش وزن میشود،بلکه به استحکام عضلات و ماهیچه ها کمک میکند. این ورزش ها همچنین جریان اکسیژن در خون را بهبود می بخشند و متابولیسم بدن را به طور طبیعی بالا می برند. سوختن کالری و چربی های اضافی توسط متخصصان و پزشکان توصیه شده است. اگرچه برای بهره بردن از نتیجه شما باید وقت و انرژی خود را سرمایه گذاری کنید. متخصصان حداقل 4 یا 5 جلسه ی 30 تا 40 دقیقه ای در هفته را برای نتیجه گیری مطلوب توصیه میکنند. از سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده کنید چرا که فیبر موجود در آنها باعث میشود کمتر احساس گرسنگی کنید. خیلی از سبزی ها دارای کالری منفی میباشند. به این معنی انرژی مصرفی برای هضم آنها بیشتراز انرژی بدست آمده از خوردن آنهاست. بعضی از سبزیجات با افزایش جریان یافتن مایعات، به سموم زدایی کمک مینند. سبزیجاتی مانند اسفناج کرفس مارچوبه کلم و هویج بسیار مفید میباشند. میوه را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید چرا که ویتامین های کافی را تامین میکند و دارای آنتی اکسیدان میباشد. میوه هایی چون سیب طالبی پرتقال آناناس و هندوانه را در وعده های خود قرار دهید.از گوشت گاو پرهیز کنید . اگر به دنبال کاهش وزن هستید به جای گوشت گاو از گوشت مرغ و ماهی استفاده کنید.

در بسیاری از مطالعات نشان داده شده که مصرف قرص های لاغری در کنار ورزش و رژیم مناسب بهترین نتایج را دربر داشته است.در یک آزمایش کاهش وزن شرکت کننده هایی که همراه با ورزش از قرص های لاغری لستفاده کرده بونند و همچنین رژیم مناسبی برایشان نوشته شده بود، تقریبا دو برابر شرکت کننده هایی بود که تنها از قرص استفاده کرده اند. بنابر این با توصیه ی متخصصان با تغییر شیوه ی زندگی از نتایج دلخواه لذت ببرید. مشاهده شده این تغییر سبک زندگی همراه با ترک سیگار و الکل نتایج بهتری نیز خواهد داشت. قرص های رژیمی را تنها پس از مشورت با داروساز استفاده کنید.