آهسته دویدن یکی از اشکل ساده و کارآمد ورزش است. این حرکت به شما کمک می کند تا بدن خود را سالم نگه دارید. در این مقاله به برخی از مزایای آهسته دویدن اشاره خواهیم کرد.

بنا به مطالعات صورت گرفته فعالیت های هوازی نظیر آهسته دویدن یکی از بهترین انواع ورزش بشمار می آید که فقط 30 دقیقه در روز دویدن آن هم با سرعت کم به شما احساس آرامش و راحتی خواهد داد.

آهسته دویدن یک ورزش هوازی است و محبوب ترین نوع ورزش در اکثر نقاط دنیا بشمار می آید.این ورزش در تقویت استخوان ها ، سلامت قلب و عروق و حفظ وزن نقش دارد. آهسته دویدن بطور منظم باعث بهبود سلامت جسمی و روحی شما می گردد.

فواید جسمانی آهسته دویدن

ایجاد استقامت

آهسته دویدن سبب افزایش استقامت شما می گردد و در نتیجه شما احساس پر انرژی بودن ، شادابی و طراوت را در طول روز تجربه خواهید کرد.این ورزش توانایی شما را برای انجام فعالیت های روزانه افزایش می دهد و شما را از خستگی و کرختی دور می کند.

کاهش وزن

آهسته دویدن سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به سوزاندن کالری های اضافی موجود در بدن شما کمک می کند.این ورزش به کاهش چربی های اضافی و تناسب اندام کمک کرده و همیشه بخاطر داشته باشید میزان کالری که می سوزانید باید بیشتر از میزان کالری مصرفی شما باشد. سوزاندن چربی های شکم

اگر در تلاش برای خلاصی از چربی های شکمی هستید باید دویدن ر امتحان کنید.پیاده روی به مدت 30 دقیقه هرروز یک روش عالی برای کاهش چربی های شکمی است. همچنین این ورزش عضلات شکم را محکم نموده و سبب کاهش چربی دور کمر ، مفصل ران و شکم می گردد. در کنار آهسته دویدن سعی کنید یک رژیم غذایی سالم و کم چرب را دنبال کنید.

افزایش اشتها اگر شما از بی اشتهایی رنج می برید ، دویدن به افزایش و بهبود اشتها کمک می کند. پس از انجام هر نوع ورزش شما نیاز دارید تا ماهیچه های خود را بسازید و محکم کنید. نکته مهم اینجاست که مصرف مواد غذایی باعث می شود که شما احساس سیری داشته باشید بدون اینکه میزان کالری اضافه ای مصرف کرده باشید.

برای این کار شما باید گزینه های سالم را انتخاب کنید و یک رژیم غذایی متعادل حاوی میوه ها ، سبزیجات ، پروتئین بدون چربی و مواد غذایی با فیبر بالا را انتخاب کنید و از مصرف شیرینی و مواد غذایی پرچرب اجتناب نمایید. تمرین بالا یعنی دویدن را همراه با یک رژیم غذایی سالم دنبال کنید. تقویت عضلات و استخوان ها

آهسته دویدن در بهبود قدرت ، سفتی و انعطاف پذیری عضلات نقش دارد. علاوه بر اینکه سبب بهبود قدرت عضلات می گردد در سلامت استخوان ها بخصوص در نواحی لگن و ستون فقرات نیز نقشی اساسی ایفا می کند.بهبود انعطاف پذیری کل بدن در نتیجه سبب جلوگیری از صدمات و آسیب به استخوان ها و عضلات می گردد. شما همچنین می توانید ترکیبی از دویدن متناوب و بالا رفتن از پله را جهت تقویت استخوان های خود انتخاب کنید.

اهسته دویدن بگونه ای منظم می تواند به کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی استخوان ها یا ترک خوردگی آنها کمک کند. اگر در حال حاضر استخوان های ضعیف دارید بهتر است به توصیه پزشک قبل شروع به انجام حرکات ورزشی دقت کنید.

جلوگیری از عفونت و بیماری

اهسته دویدن سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و همچنین سبب تحریک تولید سلول های سفید خون و سلول هایی که در برابر باکتری ها به مبارزه می پردازند می شود. براساس مطالعات صورت گرفته یک روش عالی برای مبارزه با عفونت و جلوگیری یا کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان ، دیابت ، فشار خون ، پوکی استخوان یا سکته مغزی ،دویدن است. مبارزه با بی خوابی

علاوه بر این ورزش هایی نظیر دویدن به مبارزه با بی خوابی و اختلالات خواب کمک می کنند. در نتیجه شما را از تنش و اضطراب دور نگه می دارند و به شما آرامش می بخشند. اگر شما بطور منظم در روز بدوید بدون شک خوابی آرام و راحت را در طول شب تجربه خواهید کرد. مبارزه با سالخوردگی

افرادی که بالای 40 سال دارند با انجام حرکات منظم ورزشی و دویدن بطور متداول بدن خود را فعال نگه می دارند. علاوه بر کاهش وزن ، کمک به تقویت استخوان ها و عضلات ، تنظیم سوخت و ساز بدن و افزایش انرژی که از جمله ویژگی های آهسته دویدن بشمار می آیند ، احساس سلامت و جوانی و طراوت را در فرد افزایش می دهند.