وقتی با اشخاصی نظیر «جین» کار می کنم که در مرحله تفکر توقف کرده اند، سعی می کنم حسی اشتیاق آنها را تحریک کنم.

از آنها می خواهم تمام دلایلی را که باعث شده آنها بخواهند ورزش کنند را روی یک کاغذ بنویسند. البته تمام افراد احتیاج به انجام این کار ندارند. اما اگر هفته ها یا ماهها در مرحلهٔ تفکر ماندهاید، یاد می گیرید که تنها فکر کردن در مورد اشتیاقتان به انجام این برنامه، برایتان کافی است. در این شرایط شما را تشویق می کنم که دلایل خود را بنویسید یا برای یکی از دوستانتان توضیح دهید. گذراندن این مرحلهٔ ساده بسیار اهمیت دارد. این روش باعث می شود که از مرحله غیرفعال بودن به مرحلهٔ عمل سوق داده شوید. در اینجا به چند نمونه از نوشته های جین اشاره می کنیم:

1 . فقط چهل و سه سال دارم ولی احساسی پیری می کنم. اگرچه هیچ وقت چاقی نبودم، اما همیشه میتوانستم از چاق شدن جلوگیری کنم. اما حالا دیگر توانایی سابقی را ندارم و میدانم که باید کاری برای جلوگیری از افزایش و زنم انجام دهم. این برنامه مرحلهٔ خوبی برای شروع به نظر میرسد. مایلم تمرین های بدنسازی را انجام دهم و میدانم اگر قویتر باشم، انجام این تمرین ها برایم آسانتر است.

2 . زانوهایم آسیب د بیله و دکترم میگوید ممکن است تمرینات آموزش قدرت به من کمک کند.

3 . من عاشق این نظریه هستم که داشتن عضلات بیشتر به ما اجازه میدهد که بتوانیم بدون اضافه کردن وزن، بیشتر بخوریم.

در حدود سی سال پیش دکتر جرالد کینون در بیمارستان رویال لندن شش دلیل تحریک شدن افراد به ورزش کردن را مطرح کرد. این نظریات حتی امروزه هم رایج هستند. نگاهی به این لیست باعث پیشرفت قوه تفکر شما می شود. هدف ما دقیق شدن به دلایل ورزش کردن شما است. این دلایل به شما کمک می کند که برنامه را شروع کنید و به آن تداوم بخشید.

از فعالیت های خود لذت ببرید

عاشق بلند کردن وزنه هستم. از اینکه ببینم چقدر پیشرفت کرده ام لذت می برم. همچنین احساسی که بعد از ورزش کردن به من دست می دهد را بسیار دوست دارم. لذت بردن ممکن است در لیست دلایل ورزش کردن شما، در آخرین مرحله قرار داشته باشد. با این وجود بعد از مدتی ورزش کردن، ممکن است خودتان هم تعجب کنید.

فواید سلامتی و تناسب اندام

حتی اگر ورزش کردن را دوست ندارید، طوری به آن فکر کنید که بدانید تا آخر عمر برای زندگی شما بسیار با اهمیت و ضروری است. «اورسولا» با نزدیک شدن به سن پنجاه سالگی، به انجام تمرینات آموزش قدرت و تغییر فرم بدن خود تشویق شده بود.

هرگز به تناسب اندام خود اهمیت نمیدادم و فکر میکردم به خاطر کار زیاد، به این شکل در آمدهام. اما په فعالیتهای فیزیکی مانند کار کردن در باغ یا ساختن میکشیدم، کارهایم را بسیار آهسته انجام میدادم و احساس میکردم بیشتر از این نمی توانم کار کنم. بعد از درمان جابهجایی هورمونها، یائسگی هم به سراغم آمد. بعد از آن سعی میکردم بفهمم چه کاری می توانم برای ترمیم این استخوانهای بی دوام و شکننده انجام دهم.

«دروتی» از دیگر افرادی بود که در تحقیقات ما، تمرینات آموزش قدرت را انجام می داد. او میگوید:

یازده فرزند و هفده نوه دارم. فکر کردن به اینکه در سن هفتاد و پنج یا هشتاد سالگی میمیرم و نمیتوانم بزرگ شدن نوه هایم را ببینم، مرا بسیار ناراحت میکرد. اما اکنون آنقدر اعتماد به نفس دارم که فکر می کنم می توانم برای مدتی طولانی بدون هیچ مشکلی به زندگی عادی خود ادامه دهم.

پیشرفت در ظاهر

آموزش قدرت تغییرات فاحشی را در ظاهر شما بوجود می آورد. بدنتان محکم و سفت می شود. عضلات جای چربیها را می گیرند و حرکت و فعالیت شما آسان تر می شود. «ورنا» یکی دیگر از داوطلبان ما در این تحقیقات میگوید: اگرچه قبل از شروع این برنامه خیلی چاق نبودم اما بازوها و ران هایم بسیار سست و شلی بودند و ورم معده نیز داشتم. این تمرینات تمام قسمتهای بدانم را سفت و محکم کرده است، در حالی که قبلاً فکر میکردم با داشتن چهار بچه، قادر به انجام این تمرینات نیستم.

موقعیت اجتماعی

ورزش کردن از نظر اجتماع بسیار قابل قبول است. بعضی از بهترین دوستان من در زمینه ورزش کار میکنند و همین مسأله باعث شد که نظراتم را با آنها در میان بگذارم. آنها هم مثل من آنقدر مشغله کاری دارند که به سختی فرصتی برای روابط اجتماعی پیدا می کنند. یکی از دوستان صمیمی دوران دبیرستانم ورزشکار است. در تابستان به همراه یکدیگر پیاده روی می کنیم و در زمستان به اسکی میرویم. علاوه بر اینکه شانس هم صحبتی با یکدیگر را داریم، از ورزش کردن نیز لذت می بریم.