عضلات دو سر - عضلاتی که در قسمت بالای بازوها قرار دارند - تقریباً پرکارترین عضلات بدن هستند. همانطور که آنها قوی تر شوند، هر چیزی را که بلند می کنید از جمله زنبیل خرید، بچه نوپا یا چمدانی که برای مسافرت بسته شده است، سبک تر به نظر می آیند.یا اگر در جایی زندگی می کنید که مجبور به پارو کردن برف یا بالا رفتن از تپه های پرشیب هستید، این تمرین بر میزان فعالیت شما می افزاید. از اینکه این عضلات مانند عضلات قهرمانان المپیک برآمده و بزرگ شود، نگران نباشید. این تمرین بازوها را سفت کرده و آنها را تقویت میکند و به جای اینکه به آنها شکل وحشتناکی بدهد، آنها را زیبا و خوش فرم می کند.

موقعیت شروع:

کاملا صاف بایستید و پاها را هم عرض شانه ها از هم باز کنید. دمبل ها را بردارید و دستها را در طرفین بدن قرار دهید کف دست ها باید به طرف پاها باشد.

حرکت:

۳-۲-۱- بالا: آرنج ها را به آرامی و با فشار در پهلوها نگه دارید، به کمک ساعد، دمبلها را بلند کنید. با هر حرکت آرام دمبل ها را باید از کناره های بدن تا مقابل شانه ها بالا بیاورید. آرنج ها باید کاملا صاف باشند، ساعدها اندکی خمیده و مچ ها صاف و به صورت عمود قرار میگیرند، در پایان حرکت، دمبلها مقابل شانه ها و موازی با سطح زمین هستند، در حالیکه کف دستها مقابل شانه ها قرار دارند.

مکث برای تنفس.

۳-۲-۱- پایین: بازوها را پایین بیاورید. به ارامی ساعدها را به سمت پایین حرکت دهید و دمبل ها را در موقعیت شروع قرار دهید، در حالیکه کف دستها به طرف داخل بدن هستند. آرنج ها را به آرامی در پهلوی بدن قرار دهید تا به این ترتیب حرکت به طور کامل انجام شود.

مکث برای تنفس: سپس حرکت را تکرار کنید.

محل تأثیر این تمرین:

در قسمت بالای بازوها.

تکرار و دوره ها: در یک دوره هشت بار حرکت را انجام دهید. یک دقیقه استراحت کنید، سپس دوره دوم را شروع کنید.

لیست بررسی:

فرم مناسب بدن خود را در طول انجام این تمرین حفظ کنید و پشت خود را خم نکنید.

مچ ها را منقبض نکنید.

آرنج ها را در پهلوی بدن و کاملا صاف قرار دهید.

حرکت را به ارامی انجام دهید.

نفس خود را حبس نکنید.

میزان کشیدگی و شل شدن عضلات خود را بررسی کنید.