چرخش 360 درجه پاها از لگن به حالت خوابیده

بالا نگه داشتن پاها و چرخاندن 360 درجه آنها باعث آسیب شدید به کمر و دیسک ها و نخاع می شود.

چرخش کمر با ضربه زدن شدید به حالت نشسته

این تمرین در صورتی که با ضربه زدن شدید و بدون حمایت و کنترل کمر صورت گیرد بسیار خطرناک است و باعث خرد شدن دیسک ها می شود چون نیروهای چرخشی در ناحیه محوری باعث ایجاد پیچ خوردگی و کشیدگی نامتقارن می گردند.

چرخش توام با هایپراکستنشن کمر

تمرین زیر برای دیسک ها و مفاصل کمری و کانال عصبی مهره ها خطرناک است و به سادگی باعث از دست دادن تعادل خواهد شد. اگر این فشارهای نامتقارن چرخشی توام با خمش، به صورت متوالی و کنترل نشده وارد شوند، خطر خرد شدگی و بیرون زدن دیسک بالا می رود.

رساندن بالا تنه و پایین تنه به هم از پهلو به حالت خوابیده

در صورت دراز کشیدن بر روی یک طرف بدن و یا را از بغل بالا آوردن و کج کردن کفل به پهلو به طور متوالی و پر نوسان، مهره های پایین کمر دچار فشار های شدید و نامتقارن می شوند. بنابراین، در اجرای این گونه تمرینات باید ستون فقرات و بالا تنه را به طور مستقیم و ثابت نگه داشت و حرکت را به آهستگی و آرام انجام داد.

آویزان شدن از میله و بلند کردن پاها به طور مستقیم

شخصی از یک مبله آویزان شده و سعی دارد پاهای خود را به طور مستقیم در جلو نگه دارد، عضلات خم کننده رانش به صورت استاتیکی درگیر انقباض خواهد بود. نیروی که باعث جلو آمدن مهره های کمری می شود. شدید است و نیروی که سبب فشرده شدن دیسک های ستون فقرات روی یکدیگر می شود بسیار زیادی است. چنانچه عضلات شکم، کمکی را جهت راست نگه داشتن پشت نکنند. آنگاه این نیروهای شار بیشتری را به قسمات های خاصی از دیسک وارد می آورد. بنابراین، چنین تمریناتی برای افرادی که دارای عضلات شکمی ضعیف هستند بسیار نامناسب است و بهتر است برای کاهش فشار به کمر، زانوها را 90 درجه نگه داشت.

باز شدن مفاصل مهره ای فاست

مفاصل کوچکی در قسمت عقب مهره هستند. آنها از لحاظ ساختاری مانند دیگر مفاصل بدن حاوی کیسه ای چرمی و سخت و به نام کپسول هستند. هنگام خم شدن به جلو، مفصل فاست باز می شود. باید به خاطر داشت که عامل درد در ناحیه کمری بلند کردن جسم سنگین به صورت درست یا تحرک زیادی ورزشی نیست، بلکه خم شدن های مکرر و فشار آوردن بیش از حد روی دیسک علت اصلی درد است. اکثر اشخاصی که از کمر درد رنج می برند الزاماً افراد پر تحرکی نیستند. اما به دلیل خم کردن ستون فقرات، نشستن روی صندلی غیر استاندارد و قوز کردن با فعالیت در حالت خمیده و یا خم شدن روی میز کار به این مشکل دچار شده اند. بنابراین، بهتر است به زبان ساده بگوییم که برای حفظ سلامتی ستون مهره ها و کمر، خم شدن به جلو در صورتی که زانوها صاف باشد. ممنوع است حتی برای برداشتن یک جسم بسیار سبک از زمین مثل یک خودکار نباید فراموش کرد که در همه لحاظات تمرینی و حتی فعالیت های روزانه میزان خم شدن به جلو را کاهش دهیم.

بسته شدن مفاصل مهره ای فاست

هنگام خم شدن به عقب، مفصل فاست بسته می شود. خم شدن ناگهانی به سمت عقب با شتاب زیاد و ضربه محکم (مانند تمرین های وزنه برداران) به مرور زمان باعث فرسایش زود هنگام این مفاصل ظریف خواهد شد.

سر خوردن مفاصل مهره ای فاست روی یکدیگر

سر خوردن و قرار گرفتن سطح مفصل های فاست روی یکدیگر باعث چرخش ستون فقرات می شود از آنجایی که این مفاصل بسیار کوچک هستند حرکات سریع و با ضربات پی در پی باعث جابه جایی بیش از حد آنها و در نتیجه، آسیب دیدگی این مفاصل می شود. همچنین چرخاندن ستون فقرات در حالی که کمر خم شده است باعث وارد شدن فشار بالایی به دیسک و بافت ه ای کمری می شود.