در تمرین بالا تیوپی را زیر پاها گذاشته و به کمک خاصیت کشسانی تیوپ، عضلات را تقویت می کنند، اما در صورتی که هنگام اجرای این تمرین اشتباهاتی صورت گیرد به حرکتی خطرناک تبدیل می شود. برای مثال، (1) در صورتی که انگشتان شست روی تیوپ قرار نگیرد و با چرخش شانه دست در پشت تیوپ گذاشته شود، شانه در وضعیت در رفتگی قرار می گیرد. (2) در حال کشیدن تیوپ خم شدن به جلو ممنوع است. (3) باید مراقب بود که هنگام کشیدن تیوپ، مچ دستان خم نشود. (4) آرنج های را نباید کاملاً خم کرد و بهتر است آن را صاف نگه داشت. البته آرنج در وضعیت قفل شدگی قرار نگیرد. (5) نباید تیوپ را بالاتر از سطخ شانه آورد. (6) به دو طرف تیوب به یک اندازه نیرو وارد گدد تا مفاصل کمری دچار فشار نامتقارن نشوند.

حد نهایی و انتهای دامنه حرکتی در تمرینات

آسیب هنگامی رخ می دهد که در حین تمرین تا آخرین حد ممکن به مفصل فشار وارد آید. این نقطه پایانی حد نهایی نامیده می شود. اگر هنگام ورزش با تمرین، مفصل به دفعات به سمت نق طه حخد نهایی فشار داده شود احتمال آسیب وجود دارد. ایمن ترین روش، انجام تمرین هایی است که بیشتر حرکت های در حد وسط دامنه حرکتی انجام شوند. در این راه حاشیه امنیت بیشتری وجود دارد.

باز و بسته شدن بیش از حد مچ

حرکت باز و بسته شدن بیش از حد مچ می تواند باعث کشش بیش از اندازه تاندون در کانال مچی گردد. این وضعیت باعث می شود تا عضلات باز کننده مچ سفت و کوتاه شده و در نتیجه، در محدوده انقباض باعث افزایش اصطکاک، التهاب و آسیب استفاده بیش از حد (سندرم کانال مچی) گردد.

ترکیب حرکت دور کردن بیش از حد مچ با باز کردن

آسیب دیدگی مجموعه مفصلی مچ دست غالباً بر اثر انجام حرکت دورکردن بیش از حد و معمولا به صورت ترکیب با حرکت باز کردن مچ دست اتفاق می افتد. بنابراین، انجام چنین حرکاتی برای دست ممنوع بوده و منجر به شکستگی استخوان ناوی مچ دست و یا زائده تیزه ای استخوان زند زبرین می شود.

حرکات چرخشی در ناحیه مچ دست

حرکات چرخشی در ناحیه مچ دست به دلیل مفاصل مسطح آن مضر است و معمولاً حرکات دو محوری در این ناحیه صورت می گیرد و حرکات چرخشی احتمال ساییدگی را در دراز مدت بالا می برد و بهتر است که برای گرم کردن و نرمش آن از حرکات خم کردن و باز کردن و دور و نزدیک کردن دست ها به طور کنترل شده استفاده کرد.