انجام این حرکت به مفصل سرشانه آسیبی جبران ناپیر وارد می کند. در رفتگی مفصل سرشانه و مچ دست ها در حین تمرین و ساییدگی آنها در دراز مدت و همچنین شنیدن صداهای مشکوک!

و احساس سوزش در این مفصل (در حین تمرین سینه، سرشانه یا زیر بغل) از عوارض پرداختن به این حرکت است. البته حرکت «سرشانه هالتر از پشت» مهمترین و بهترین حرکت برای افزایش حجم عضلات دلتوئید است اما هیچ گاه نباید دست ها را در زمان گرفتن هالتر بیش از حد باز کرد. بهتر است دست ها را فقط کمی بیش از عرض شانه ها باز کرد.

سرشانه پروانه با دمبل

انجام این حرکت به دلیل تحت فشار قرار گرفتن ستون فقرات و همچنین تاندون های بازو و ساعد در این نواحی ایجاد آسیب دیدگی و کشیدگی (ناحیه آرنج) کند. بهتر است به جای انجام این حرکت، حرکت نشر از جلو برای بخش جلویی دلتوئید و حرکت کول هالتر یا کول لیفت را برای عضله ذوزنقه ای (کول) انجام داد.

کول هالتر چرخشی

این حرکت کاملاً غلط و غیر اصولی است. در انجام این حرکت، بدنساز هالتر را تا زیر چانه خود بالا کشیده (تا اینجای حرکت، صحیح است) و سپس با حرکتی آکروباتی! هالتر را به سمت جلو فشار داده و آن را در مسیر کمانی به سمت پایین می برد.

این کار کاملاً زائد بوده و با انجام حرکت صحیح «کول هالتر» می توان فشار لازم و کافی را به عضلات کول و ناحیه جلویی دلتوئید وارد کرد. همچنین بدنساز اگر قصد وارد کردن فشار به بخش جلویی دلتوئید را دارد، می تواند حرکت «نشر از جلو تک تک» را انجام دهد.