به ورزش معتقد باشید تا لاغر شوید

بخاطر بسپارید این مقدار کالری برای انجام آن فعالیت خاص مصرف می شود و به عبارت دیگر آن مقدار کالری را از برنامه غذایی خود کاسته اید. هر نوع فعالیتی را که مایل باشید می توانید انجام دهید. مثلا شنا کنید، راه بروید، تنیس بازی کنید و روز بعد....بطور کلی تفاوت نمی کند چه نوع ورزش (سبکی) را انجام دهید فقط ترتیبی دهید که بدنتان از فعالیت و تحرک برخوردار شود. به ورزش معتقد باشید، به شما اطمینان می دهم ظرف مدت یکی دو هفته نتیجه دلخواه را کسب خواهید کرد.

بعضی از افراد انجام حرکات ساده و همان کش و قوس های قدیمی را ساده تر و راحت تر می یابند. شما آزادید هر روشی را که می خواهید انتخاب نمایید.

اگر شما نیز چون من هر روز امکان انجام ورزش های خارج از منزل را نمی یابید، از نرمش ها و حرکات ساده ای که در این کتاب آمده است شروع نمایید. بعد از یکی دو هفته تمرین خواهید دید انجام آنها چقدر راحت و موثر است و تا چه حد به آنها عادت خواهید کرد. تصور نکنید چون این نرمش ها سخت و طاقت فرسا نیستند پس نمی توانند مفید هم واقع شوند. این ورزش ها را یکی دو هفته انجام دهید آن گاه خودتان متوجه تغییرات خواهید شد. شکمتان به زودی صاف و عضلاتتان سفت خواهند شد بطوری که تعجب شما را برخواهند انگیخت.

در اینجا نیز مانند هر برنامه ورزشی دیگر نخست با طبیب خود مشورت کنید و او را دقیقا در جریان نوع ورزشی که می خواهید انجام دهید بگذارید و قبل از شروع تایید او را بگیرید. در ورزش کردن زیاده روی نکنید و از حد توانایی خود تجاوز ننمایید. پس از مدتی ظرفیت شما برای انجام چنین ورزش هایی افزایش خواهد یافت و بدنتان از انعطاف نرمشی خاص برخوردار خواهد شد.