کار با کامپیوتر از فعالیت های جدا نشدنی از زندگی این روزهای ماست.کار با کامپیوتر به مرور زمان اگر با حرکات اصلاحی و مراقبت های مهم از بدن همراه نباشد مشکل آفرین خواهد بود پس برای حفظ سلامت خود  ورزش های مناسب کار با کامپیوتر را انجام دهید، این مراحل را دنبال کنید:

 

درست بنشینید:

اولین قدم برای حفظ سلامت اندام در حین کار با کامپیوتر نشستن درست است. حتما کمر باید در حالت صاف قرار گیرد و به هیچ وجه غوز نشود.

 

حرکت گردن:

گردن در حالت صاف قرار گیرد و سر آرام به عقب و جلو حرکت داده شود بعد از 10 مرتبه انجام این حرکت جهت حرکت سر را به سمت چپ و راست تغییر دهید.

 

شانه ها:

شانه ها را به سمت جلو و عقی با حالت غلط حرکت دهید این حرکت فشار کار بر روی شانه هایتان را تسکین می بخشد.

 

بازو و شانه ها:

بهترین حرکت برای بازوها و شانه ها این است که دستها را مقابل سینه روبروی هم قرار دهید و از هم دور کرده و دوباره به هم نزدیک کنید این حرکت برای جلوگیری از افتادگی سرشانه ها و ضعف عضلات بازو بسیار مفید است.

 

حرکت دوم شانه: 

دستها را روی شانه قرار دهید و کتف ها را به صورت چرخشی به سمت جلو و عقب بچرخانید.

 

کمر:

دستها را به حالت 90 درجه  در کنار بدن نگاه دارید و بدون اینکه آنها خم و راست شوند به وسیله کمر البته به صورتی که انگار می خواهید پشت سر را نگاه کنید به طرفین حرکت کنید. چپ و راست.

یک بند مثل تصویر بردارید و در حالت ایستاده با دستانتان در پشت سر نگاه دارید

پاها را کمی از هم فاصله دهید

به همان حالت که دستها پشت سر و پاها باز هستند به سمت پایین خم شوید طوری که بدنتان در حالت 90 درجه قرار گیرد و دوباره به حالت صاف و قبلی بازگردید.

 

راه بروید:

برای بازگشت گردش خون به حالتی که تمام اعضای بدن به راحتی در جریان آن باشند از جا بلند شده و چند دقیقه راه بروید این کار برای تمام اعضای بدن بعد از کار با کامپیوتر مهم و نیاز است.

 

چشم ها راببندید:

بعد از 30 دقیقه کار با کامپیوتر دست از کار کشیده و دستانتان را مقابل چشم ها بگذارید تا شانس ضعف چشم در شما ایین بیاید و چشمانتان تقویت شوند.

 

عادات خوب و دوست داشتنی بدنتان را انجام دهید:

بهترین حالت برای بدن حالت آرامش و ریلکسی است که کشیدن چند نفس عمیق و نوشیدن آب در فواصل زمانی مناسب و به دفعات کافی یکی از ضرورت های این امر است.