غبغب یکی از مشکلاتی است که هم زنان و هم مردان آن را تجربه می کنند و علاوه بر کاهش جذابیت فرد موجب از دست دادن اعتماد بنفس می شود.افراد دارای غبغب به سختی می توانند احساسات خود را هنگام خندیدن یا صحبت کردن بیان کنند و ریشه ارثی دارد و یا ناشی از چاقی است.غبغب با بسیاری از بیماری های دیگر مانند خروپف، دشواری در تنفس و حتی سکته ی مغزی مرتبط است.

 

غبغب چیست؟ 

غبغب به پایین ترین قسمت صورت و اطراف چانه، فک پایینی گفته می شود و در زنان به شکل مثلث و در مردان به حالت مربع است. اما، در برخی افراد، بنا بر علل خاصی، چانه چنین شکلی ندارد. غبغب اختلالی است که در آن ماهیچه های صورت و چربی زیر چانه زیاد رشد می کند و بافت های چربی زیر پوست تجمع می کند. در واقع می توان گفت لایه های چربی همپوشانی زیادی دارند و چربی زیر چانه خیلی بزرگ است، و باعث شلی پوست زیر چانه می شود.

 

ماسک خانگی برای از بین بردن غبغب 

مواد لازم:

2 عدد سفیده تخم مرغ

1 قاشق سوپ خوری عسل

نصف قاشق سوپ خوری عصاره لیمو

10 قطره روغن اسانس ضروری 

 

روش استفاده: 

داخل یک کاسه، تخم مرغ را با عسل تا زمانی که کاملا فرم بگیرد مخلوط کنید.

عصاره لیمو و روغن اسانس ضروری را اضافه کنید و تا زمانی که تمام مواد تشکیل دهنده به خوبی با هم ترکیب شوند به هم زدن ادامه دهید .

با استفاده از یک قلم مو، ماسک را روی گردن بمالید و بیشتر روی ناحیه غبغب تمرکز کنید.

بگذارید ماسک 15 تا 20 دقیقه بماند

زمانی که احساس کشیدگی روی پوست دارید، صورت خود با آب سرد اسپری کنید.

با استفاده از انگشت بصورت دورانی برای از بین بردن سلول های مرده موضع را ماساژ دهید.

بعد از 2 تا 4 دقیقه، گردن را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

گردن و چانه خود را با روغن چرب به سمت بالا ماساژ دهید تا بافت چربی آب شود.

 

ماسک پودر کاد هندی 

مواد لازم: 

یک قاشق غذاخود پودر کاد هندی

یک قاشق سوپ خوری ژلاتین

دارچین

یک قاشق چایخوری پودر شنبلیله 

 

روش: 

داخل کاسه ای یک قاشق غذاخوری پودر کاد هندی بریزید و به آن، یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین مقدار پودر دارچین و یک قاشق چایخوری پودر شنبلیله اضافه کنید.

اکنون آب یا گلاب را اضافه کرده و تمام این مواد را با هم مخلوط و یک ماسک درست کنید. 

 

چگونه از آن استفاده کنیم: 

استفاده از این ماسک هفته ای سه بار برای رفع غبغب توصیه می شود. اما برای رفع آکنه، از آن بطورمتناوب استفاده کنید. آن را به مدت 15 دقیقه روی صورت یا غبغب قرار دهید و با آب بشویید تا نتیجه دلخواه را بگیرید.

 

فواید آن: 

این ماسک ها 100 % طبیعی هستند و استفاده از آن هیچ عارضه جانبی ندارد و باعث می شود که پوست سفت و محکم شود و از شلی پوست راحت شوید.

برای درمان آکنه، این ماسک صورت بسیار موثر است و به رفع آکنه و جوش ها از روی پوست کمک می کند. 

نکات: 

اگر چه ماسک ها به طور حتم برای رفع غبغب، موثر هستند اما منافع آن محدود است. غبغب عمدتا به دلیل افزایش وزن ایجاد می شود. بنابراین، برای تسریع روند، ورزش ،جویدن آدامس بدون قند بر روی ماهیچه های فک کار می کند و به نوبه خود غبغب را کاهش می دهد.