رژیم لاغری 5 روزه با سیب بهترین رژیم غذایی برای کسانی است که به دنبال لاغری سالم در کمترین زمان هستند و علاوه بر آن خوردن سیب به سلامت کلی بدن هم کمک می کند.

 

اما دلایل لاغری با سیب به شرح ذیل می باشد:

سیب، سرشار از فیبر :

سیب ها سرشار از فیبر هستند و هضم را تسریع می بخشند و کمک می کنند تا برای مدت زیادی احساس سیری و پر بودن کنید. در مطالعه ای که انجام شد، نشان داد افرادی که فیبر بیشتری مصرف می کنند، وزن بیشتری را از دست می دهند و دور کمر کمتری دارند.

 

یک عدد سیب متوسط حاوی حدود 4 گرم فیبر است، که 16 درصد از میزان فیبر توصیه شده برای زنان و 11 درصد برای مردان در طول روز است.فقط به خاطر داشته باشید که پوست را سیب هم بخورید، زیرا فیبر زیادی دارد. با افزودن غذاهای سالم و حاوی فیبر به رژیم غذایی روزانه خود، می توانید از خوردن هله هوله دور شوید و کالری مصرفی و وزن خود را کاهش می دهید.

 

 

سیب دارای تراکم کم انرژی:

خوراکی هایی که حاوی فیبر و آب زیاد هستند، دارای تراکم کمی از انرژی می باشند. این به این معنی است که سیب کالری کمی دارد.  در یک مطالعه محققان در مورد مصرف مواد غذایی با چگالی و انرژی کم و چگالی بالا در میان زنان میانسال بررسی کردند.

 

یکی از گروه ها کوکی و گروه دیگر سیب مصرف کرده بودند.هر دو به یک میزان کالری و فیبر داشتند.اما سیب دارای تراکم انرژی پایین تری است. در پایان ده هفته، دریافتند که گروهی که از کوکی جو استفاده کرده بودند، وزنی را از دست نداده بودند در حالی که گروه سیب وزن کم کرده و کالری کمتری مصرف کرده بودند.

 

سیب دارای مواد مغذی خوب:

سیب همچنین حاوی مواد مغذی و ترکیباتی است که به رشد باکتری های سالم در روده کمک میکند و چنانچه در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک می خوانید اگر چه باکتری ها ممکن است احساس ناخوشایتدی را ایجاد کنند، اما در واقع برای بدن بسیار مهم هستند.

 

آنها به تعادل باکتری های بدی که در هله هوله زندگی میکنند، کمک میکنند.با حمایت از باکتری های خوب میتوانید به کاهش التهاب مزمن که خطر ابتلا به اضافه وزن را افزایش میدهد، کمک کنید.

 

تمام سیب ها یک میان وعده بزرگ هستند، اما سیب تارت گرانی اسمیت بهترین نوع برای کاهش وزن است. آنها نسبت به سایر سیب ها دارای فیبر بیشتری هستند. فقط از سیب های پخته شده مزایای مشابهی را توقع نداشته باشید، گرمای سیب میتواند برخی از مواد مغذی را از بین ببرد.

 

 

آیا با رژیم سیب آشنا هستید؟

بهترین چیز در مورد رژیم سیب این است که از مزایای زیادی مانند پاک سازی کبد و کلیه ها ، کاهش کلسترول و افزایش سلامت کلی بدن برخوردار است. از آنجایی که رژیم غذایی سیب همیشه برای همه افراد خوب نیست، مثل همیشه در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک توصیه می کنیم بهتر است قبل از شروع رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

سیب

رژیم غذایی سیب چگونه عمل میکند؟

سیب کم کالری است ، بسته به اندازه و تنوع آن بین 80 تا 100 کالری دارد. شما باید برای وزن کم کردن، هر روز کالری کمی مصرف کنید، اما نباید احساس محرومیت داشته باشید. رژیم سیب، یک رژیم نسبتا متعادل است.

 

شامل کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین است، بعلاوه کمک میکند تا مصرف چربی را کاهش دهید. این میوه به عنوان یک کمک کننده کاهش وزن محبوب و معروف است، زیرا سالم و پر می باشد.

 

حاوی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سالم ماندن هر روز به آن نیاز دارید. سیب همچنین برای سیستم های عصبی و گوارشی مفید است.

 

روز اول:

شما باید برای صبحانه، ناهار و شام فقط سیب داشته باشید، در این روز باید یک و نیم کیلوگرم سیب مصرف کنید. این در واقع کار سختی است، اما در روز دوم آسانتر خواهد شد.

 

روز دوم:

پس از پایان روز اول با مصرف فقط سیب، زمانی برای کمی تسکین است. مانند روز اول برای صبحانه فقط باید یک عدد سیب متوسط مصرف کنید، برای ناهار ترکیب ایده آل یک عدد سیب دو عدد هویج، یک چهارم پیاز و یک سالاد سبز بسیار مناسب است.

پیاز ممکن است تنفس شما را بدبو کند. برای رفع آن می توانید مقداری نعناع بجوید.برای شام مجددا سیب مصرف کنید.

 

روز سوم:

برای صبحانه غذایی خوبی برای خوردن دارید، البته یک عدد سیب، یک تکه کوچک بوقلمون یا مرغ و یک تکه نان. برای ناهار میتوانید در کنار سیب دو عدد هویج، یک چهارم پیاز و سالاد سبز را نیز مصرف کنید و برای شام مجددا به مقادیر متوسط سیب مصرف کنید.

 

روز چهارم:

برای صبحانه سیب را با یک تکه گوشت کم چرب به همراه یک تکه نان سبوس دار مصرف کنید. برای ناهار سیب و دویست گرم مرغ بدون پوست یا گوشت گاو و سبزیجات خام را میل کنید. دوباره قبل از خوابیدن، مقداری سیب مصرف کنید.

 

روز پنجم:

بالاخره این روز آمد و شما میتوانید یک عدد سیب را به همراه یک تکه نان سبوس دار و یک عدد تخم مرغ پخته برای صبحانه میل کنید و برای ناهار مانند روز چهارم عمل کنید و برای شام باید آخرین سیب خود را بخورید و این رژیم غذایی را به پایان برسانید.

تبریک میگویم رژیم غذایی شما به اتمام رسیده است، اکنون چقدر وزن کم کرده اید را بررسی کنید. در طول رژیم سیب خود باید حداقل دو لیتر آب در طول روز بنوشید. شما میتوانید در حین این رژیم غذاهای دیگری مصرف کنید، اما باید کم چرب و کم کربو هیدرات باشد.

 

مزایای رژیم کاهش وزن و لاغری سیب:

رژیم غذایی سیب مناسب است زیرا میوه است و به آسانی یافت میشود.

برای وعده های غذایی سیب میتوانید آزادانه سیب های زیادی را هر چقدر که میخواهید مصرف کنید.

به دلیل افزایش مصرف آب در طول این دوره به بهبود سلامتی خود نیز کمک میکنید.

یکی دیگر از چیز های خوب در مورد رژیم سیب این است که بدن را سم زدایی میکند و مانع یبوست میشود.