اگر در حال کار کردن هستید برای اینکه اندامی لاغر داشته باشید،، باید در مورد آنچه که برای تمرین منظم خود انتخاب میکنید، دقت داشته باشید، زیرا برخی تمرین ها اثر متفاوتی دارند، آنها ماهیچه های خاصی را فعال میکنند و حتی ممکن است برخی تمرین هابدن را چاق تر از قبل نشان دهند، خبر خوب این است که گزینه های جایگزین مناسب برای هر یک از آنها نیز وجود دارد.

ما تحقیق کردیم تا ببینیم اگر هدف شما یک بدن خوش فرم است، چه تمرینی باید انجام شود و چگونه باید آن ها را جایگزین کرد، تمرینات موجود در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک بسیار قدرتمندند و رشد عضلات را تحریک می کنند.

نیازی به گفتن نیست که وقتی ماهیچه ها رشد می کنند، بزرگتر می شوند و قسمتی که روی آن کار می کنید هم همین گونه عمل خواهد کرد.

 

 تمرین

حرکات ورزشی اشتباه که باعث چاقی می شوند

رایج ترین حرکات ورزشی اشتباه 

1. خم شدن جانبی

به طور کلی، اگر شما علاقه زیادی به تمرینات مورب ندارید ، احتمال یک پایانِ با دور کمر بزرگ را دارید و تمرینِ خم های جانبی در اول لیست برای این موضوع هستند.

گزینه جایگزین:پلانک طرفین یکی از مؤثرترین تمرینات برای عضلات شکم و جلوگیری از بزرگ شدن آنها است.

به پهلو دراز بکشید ، پاهای خود را مستقیم نگه دارید و آرنج خود را مستقیم زیر شانه قرار دهید، بدن تان را بالا ببرید، ماهیچه هارا به کار بیاندازید، یک خط مستقیم از شانه تا پاها ایجاد کنید و تا زمانی که میتوانید به همین حالت بمانید، سپس به آرامی بدنتان را پایین بیاورید و بر روی طرف دیگر بدن ، این تمرینات را تکرار کنید.

2. حرکت Rollout

Rollout را می توان با یک هالتر، جفت دمبل انجام داد و این یک تمرین قدرتمند برای عضلات بالایی و پایینی است، اما اگر شما بیش از حد این عضلات را باد کنید، ممکن است به جای آنکه باریک و کوچک دیده شوند، شکم شما بزرگتر دیده شود.

ورزش رول اوت

ورزش-رول-اوت

گزینه جایگزین:پلانک یک تمرین بسیار ساده است، اما تاثیر آن را دست کم نگیرید، تمامی ماهیچه ها را درگیر می کند، اما عضلات اصلی را حجیم نمی کند.

کف دست خود را روی زمین بگذارید و آرنج را به طور مستقیم زیر شانه قرار دهید و بدن خود را تا زمانی که می توانید صاف نگهدارید.

ورزش-جکنایف

3.حرکت jackknife

اینها چند گروه از عضلات را پوشش می دهند و ممکن است باعث شوند دور کمر شما نیز بزرگتر بنظر برسد.

گزینه جایگزینی:( خلاء شکم ) برای عضلات شکمی مورب بسیار موثر است و اگرآن را به طور منظم تمرین کنید، عضلات شما قوی تر و قوی تر خواهد شد.

چندین نفس عمیق برای گرم کردن بکشید، تمامی هوا را به بیرون بدمید و شکم خود را به اندازه ای که می توانید بکشید ونگه دارید .

 

 تمرین

4. کرانچ

کرانچ عضلات شکمی را هدف قرار میدهد و اگر این ورزش را بیش از حد انجام دهید ، ممکن است شکم شما بزرگتر از حد انتظار بنظر برسد.

گزینه جایگزینی:V ایستاده ، همچنین روی عضلات شکمی کار میکند وقدرت ماهیچه را افزایش میدهد نه حجمش را.

از موقعیت نشسته شروع کنید، عضلات ماهیچه را به کار بیاندازید و پاها را بلند کنید و آنها را صاف نگه دارید، دستان خود را به سمت سینه هایتان برسانید و تا زمانی که می توانید نگهشان دارید. 

5. کرانچ های سنگین

یکی دیگر از تمرین های سنگین است که می تواند برای در آوردن سیکس پک استفاده شود، اگر این چیزی است که شما می خواهید؛ با این حال، اگر میخواهیتان دور کمرتان باریک به نظر برسد، ممکن است بهترین انتخاب شما نباشد .

گزینه جایگزینی:نگهدارنده قوس بدن نیز، موثر است و ممکن است یک گزینه خوب باشد اگر شما کمر درد داشته باشید، زیرا اگر این کار را درست انجام دهید، نباید از عضلات پشت و کمر زیاد استفاده کنید. 

 

روی شکم بخوابید، بالا تنه خود را از زمین بالا ببرید، پاها و بازوها را بکشید و تا زمانی که می توانید نگه دارید.

هنگامی که می خواهید اندام متناسب داشته باشید ، شروع به ورزش بسیار وسوسه انگیز است، اما با این حال، کارشناسان هشدار می دهند که تمرین بیش از حد ، دشمن شما در راه رسیدن به رویای تناسب اندامتان است، زمان استراحت و بهبودی برای ساختن عضلات قوی و جلوگیری از آسیب ها بسیار مهم است و یک رژیم غذایی متعادل همیشه ضروری است، زیرا حتی بهترین عضلات اگر پوشانده شده با یک لایه ای بزرگ از چربی ها باشند ،بزرگ دیده خواهند شد.