این یک موضوع جنجالی و بحث برانگیز است که در نتیجه یک مطالعه بیان شد. آیا این موضوع حقیقت دارد ؟ دکتر تیموتی چرچ در یک مطالعه در سال 2009 بر روی زنان یائسه نشان داده است که کاهش وزن در زنانی که ورزش می کردند بسیار کمتر از حد مورد انتظار و میزان پیش بینی شده در آغاز مطالعه بود.

محققان می گویند که این مسئله احتمالا مربوط به تاثیر محرک ورزش بر اشتها است. هر چه کالری بیشتری بسوزانید میل بیشتری به خوردن پیدا می کنید. بنابراین رژیم غذایی متعادل همیشه اولین قدم برای کاهش وزن است.

ورزش زمانی به کاهش وزن شما کمک می کند که به دقت مقدار غذای دریافتی خود را کنترل کنید.

اگر همزمان با فعالیت بدنی اشتهای شما افزایش یابد و مدام کالری بیشتری دریافت کنید روند کاهش وزن مناسبی نخواهید داشت.

فراموش نکنید که ورزش کالری می سوزاند و طبیعتا به بدن شما فرم مناسبی می دهد و اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید به خوبی به هدف خود دست می یابید.

در اینجا یک سوال دیگر هم وجود دارد و آن اینکه آیا عضلاتی که استفاده نمی شوند به چربی تبدیل می شوند؟

در واقع نه ، بافت عضله و بافت چربی دو بافت مجزا هستند. اما اگر یک فرد ورزشکار و عضلانی ناگهان ورزش را متوقف کند و به اندازه قبل غذا بخورد سلولهای بافت عضلانی او چروکیده شده و سلولهای بافت چربی متورم و پر تر می شوند.

 

به دلیل کاهش حجم بافت عضلانی در عوض افزایش بافت چربی در آغاز این فرایند ممکن است ترازو تغییری در وزن نشان ندهد. اما مدتی بعد افزایش وزن قابل مشاهده شده و شکل بدنی فرد را به هم خواهد زد.

 

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که چنین اتفاقی برای شما نمی افتد به میزان متعادلی غذا بخورید و با ورزش کردن با شدت و تناوب مناسب ، توازن و تعادل صحیحی در بافتهای عضلانی و چربی بدنتان برقرار کنید.