افزایش قیمت خودرو پس از کش و قوس های فراوان هفته گذشته روی محصولات ایران خودرو و سایپا صورت گرفت. سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت در خصوص افزایش قیمت ها اظهار کرد: تورم کشور ما بالای ۴۰ درصد است ولی از ابتدای سال تا امروز تنها ۱۸ درصد افزایش قیمت خودرو را شاهد بودیم. به عبارتی اصلاح قیمت خودرو به میزان نصف مقدار تورمی بوده که در بازار و کالاها وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود که میزانی گردش مالی در خودروسازی افزایش یافته و تا حدی از زیان آنها کاسته شود.

در ادامه جدیدترین لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا پس از افزایش قیمت ۱۸ درصدی آورده شده است.


 

دوشنبه ایران خودرو، سه شنبه سایپا

ایران خودرو و سایپا قول فروش هفتگی را داده‌اند. بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو در این باره گفت: با تحقق برنامه‌های افزایش تیراژ تولید، تا پایان سال ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بیش‌تر از تعهدات و در قالب فروش فوق‌العاده به بازار عرضه خواهیم کرد.

رحمانی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام شده، برنامه فروش این هفته در روز شنبه با فروش فوق‌العاده محصولات انجام و فروش هفتگی روزهای دوشنبه از هفته آینده به اجرا گذاشته خواهد شد.

سیدجواد سلیمانی در تشریح “طرح سه‌شنبه‌های سایپایی“، گفت: با راهبری وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت برنامه های مختلفی برای کنترل و تنظیم بازار خودرو تدوین شده که یکی از آنها عرضه مدوام و مستمر خودرو توسط خودروسازان کشور است، از این رو، گروه سایپا از هفته پیش رو تا پایان سال هر سه شنبه یک طرح عرضه خودرو اجرا خواهد کرد.

سلیمانی ادامه داد: این طرح های عرضه خودرو شامل فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید خواهد بود.