mahsho ey1

مه شو: در اینجا قصد داریم به شرح 7 نکته مهم بپردازیم که با کمک آنها می توانید بطور طبیعی پوستی سالم و زیبا داشته باشید. برای آگاهی از این مطالب، به ادامه مقاله توجه نمایید:

ژل آلوئه ورا:

ژل آلوئه ورا، تسکین دهنده و مرطوب کننده پوست می باشد و از پوست در برابر شرایط آب و هوایی بسیار سخت و بد محافظت می کند.

روغن درخت چای:

روغن درخت چای بخاطر داشتن خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی، برای کسانی که پوستی حساس و مستعد آکنه دارند بسیار ارزشمند است.

میوه گل سرخ:

میوه گل سرخ، پوست را احیا می کند، مانع ایجاد چین و چروک می گردد و پوست حساس زیر چشم را تغذیه می کند.

ماست:

ماست به عنوان یک پاک کننده طبیعی به شمار می رود. چنانچه بوی ماست را دوست ندارید، می توانید آن را در ترکیب با میوه های تازه و خوشبو به کار برید. پس از استفاده ماست، پوست خود را با آب ولرم بشویید. این امر موجب خواهد شد تا پوستتان برای مدت طولانی نرم و شاداب باقی بماند.

عسل:

بدون شک عسل بهترین مرطوب کننده پوست به شمار می آید. افرادی که پوستی چرب دارند بهتر است که عسل را در ترکیب با سفیده تخم مرغ به کار برند. کسانی که پوستی خشک دارند، می توانند عسل را با شیر یا خامه مخلوط کرده و بر روی پوست خود استفاده نمایند.

گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی از بهترین روشن کننده ها و نرم کننده های پوست محسوب می گردد. برای نرم کردن و روشن سازی پوست خود کافیست که برش های نازکی از گوجه فرنگی را بر پوست گردن و صورت خود قرار دهید.

میوه های تازه:

برای داشتن پوستی نرم و لطیف و عاری از هرگونه جوش، میوه های تازه را به لیست غذایی خود بیافزایید زیرا به کمک آنها می توانید مواد سمی را از بدن خود خارج نمایید. سعی کنید میزان کافئین مصرفی خود را بسیار پایین بیاورید و مواد غذایی بی ارزش و مضر مانند انواع اسنک ها و شیرینی های مختلف را از وعده های غذایی خود حذف نمایید. از مصرف الکل جدا بپرهیزید. در مقابل مصرف میوه های تازه و خوشمزه را افزایش دهید. با انجام این کارها از التهاب پوست خود جلوگیری کرده و بدن خود را سم زدایی می کنید.

سم زدایی بدن به معنای از بین رفتن التهابات پوستی و در نتیجه حذف هرگونه جوش و آکنه می باشد. بنابراین، تا حد امکان از میوه های تازه مصرف نمایید تا پوستی زیبا و شاداب مانند هلو داشته باشید.