mahsho a1 مه شو: در اینجا طرز تهیه و استفاده از یک ماسک عالی برای پوست های ترکیبی را توضیح خواهیم داد. این ماسک با ماست و سفیده تخم مرغ تهیه می شود. از آنجا که این ماسک سفیده تخم مرغ و ماست سرشار از پروتئین و انواع ویتامین ها است، برای پوست بسیار عالی بوده و باعث درخشان شدن پوست می گردد.

براساس تحقیقات، ماست پوست را پاکسازی کرده و باعث مرطوب شدن آن می شود. ماست برای هر نوع پوستی عالی و مفید است و به دلیل محتوای بالای اسید لاکتیک برای پوست افراد بزرگسال بسیار مؤثر و عالی می باشد.

از مزایای دیگر ماست برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- مبارزه با آکنه

2- جلوگیری از پیری زودرس

3- از بین بردن لک های پوستی

4- درمان تغییر رنگ پوست

5- درمان آفتاب سوختگی

6- هیدراته کردن بدن و آبرسانی پوست

تخم مرغ نیز یک ماده غذایی بسیار شگفت انگیز برای پوست محسوب می شود زیرا دارای تمامی موادی است که پوست به آنها نیاز دارد. تخم مرغ دارای ویتامین های A، E D و بعضی از ویتامین های گروه B و سلنیوم است.

تخم مرغ تأثیرات فوق العاده ای بر پوست شما دارد که احتمالا شما از آنها اطلاعی ندارید. به عنوان مثال، سفیده تخم مرغ برای کشیدن پوست بسیار عالی است و یک روش ارزان و سریع به جای درمان از طریق بوتاکس می باشد.

mahsho a

سفیده تخم مرغ می تواند منافذ بزرگ پوست را کوچک کرده و ببندد و اگر با مواد مناسبی ترکیب شود، برای هر نوع پوستی مفید است. در این ماسک، سفیده تخم مرغ و ماست نقش بسیار مهمی را در تقویت و تغذیه پوست ایفا می کنند.

مواد مورد نیاز برای ماسک ماست و سفیده تخم مرغ:

1- 3 قاشق غذاخوری ماست ساده ارگانیک

2- 1 عدد سفیده تخم مرغ

طرز تهیه ماسک:

سفیده تخم مرغ را خوب بهم بزنید تا کف کند. سپس ماست را به آن اضافه نمایید. این ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت خود بگذارید. در آخر می توانید پوست خود را با آب ولرم بشویید.

این ماسک برای پوست های ترکیبی و برای بزرگسالان بسیار عالی و مفید است.