mahsho a9

مه شو: آناناس جزء میوه های گرمسیری است که حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنزیم هایی است که علاوه بر سلامت دستگاه گوارش، به حفظ وزن ایده آل نیز کمک می کند.

آناناس از جمله میوه هایی است که هم به شکل خام و هم پخته می توان آن را مصرف نمود. آناناس منبع عالی ویتامین "C" می باشد. این میوه دارای کالری پایینی است و فاقد اسیدهای چرب اشباع و کلسترول است ولی در مقابل، غنی از فیبرهای محلول و غیر محلول مانند پکتین می باشد.

آناناس تازه منبع عالی ویتامین C است که این ویتامین برای سنتز کلاژن مورد نیازمی باشد. کلاژن از جمله پروتئین های ساختمانی است که در یکپارچگی پوست، ارگان ها و استخوان ها و رگ های خونی بسیار حائز اهمیت است.

آناناس یک قابض ملایم است که به بستن منافذ بزرگ پوست کمک می کند. در ادامه به طرز تهیه یک ماسک عالی آناناس می پردازیم. پس از استفاده از این ماسک، پوستتان حیاتی دوباره خواهد یافت و سلامتی به آن بازمی گردد.

ماسک آناناس:

یک عدد آناناس را برداشته و آن را به 4 قطعه تقسیم نمایید. سپس آناناس ها را به همراه 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون در مخلوط کن بریزید.

روغن زیتون علاوه بر اینکه برای انواع مراقبت های پوست مناسب است، موجب تغذیه و مرطوب سازی پوست نیز می گردد. بر خلاف اکثر روغن های رایج موجود در انواع محصولات زیبایی، روغن زیتون به راحتی با شستشو از روی پوست برداشته می شود. علاوه بر این، روغن زیتون باعث انعطاف پذیری و درخشانی پوست نیز می گردد.

1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی را به مخلوط کن بیافزایید و آنها را بخوبی با هم مخلوط کنید تا حالت کرم پیدا کند. عسل هرگونه تورم و التهابی را کاهش می دهد، چین و چروک ها و خطوط ریز پوست را بهبود می بخشد و به رفع گودی و حلقه های زیر چشم کمک می کند.

صورت خود را با آب ولرم بشویید و به آرامی آن را خشک نمایید. ماسک آناناس را به طور یکنواخت بر روی پوست خود پخش کنید و به مدت 15 دقیقه به پوست خود استراحت دهید. در آخر، دوباره پوست خود را با آب ولرم بشویید و به آرامی صورت خود را با حوله نرمی خشک نمایید.