mahsho ap

مه شو: همیشه و در همه حال پوست خود را پاک و تمیز نگه دارید. پاکسازی و تمیز نگه داشتن پوست کمک بزرگی به حفاظت پوست می کنند. پوست صورت به دلیل لوازم آرایش، باد و خاک، گرد و غبار و انواع مواد شیمیایی آلوده می شود و نیاز به پاکسازی و تمیز سازی دارد.

در کنار شستشوی پوست با آب و صابون های مناسب که در سایت مه شو در مورد آنها صحبت شده است و استفاده از انواع کرم ها و شیر پاک کن ها و ماسک ها می توانید از انواع مواد طبیعی مفید که عاری از هرگونه مواد شیمیایی و مضر هستند برای پاک نمودن پوست خود کمک بگیرید.

سیب زمینی، ماست، آب لیمو، روغن بادام، و گلاب از جمله مواد طبیعی پاک کننده پوست هستند که به کمک آنها می توانید کرم پاک کننده طبیعی بسازید. در ادامه مطلب به طرز تهیه چند کرم پاک کننده طبیعی می پردازیم:

مقداری ماست و آب لیمو را با هم مخلوط نمایید و آن را به مدت 5 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید. این یک کرم پاک کننده عالی می باشد. بهتر است تا 30 دقیقه پس از استفاده از این کرم طبیعی آرایش نکنید.

یکی از مواد طبیعی که خواصی چون قابض بودن، روشن کنندگی، سفید کنندگی و لطافت بخشی دارد، آب لیمو است. شما می توانید به کمک تکه ای پنبه و چند قطره آب لیمو پوست خود را به راحتی پاک نمایید. لیمو ترش و آب لیمو پاک کننده های بسیار خوبی هستند.

مقداری موم سفید و لانولین ( میزان لانولین 2 برابر موم سفید باشد) را بر روی بخار آب ذوب کنید. 6 قاشق غذاخوری روغن بادام را به آن بیافزایید و بخوبی آنها را با هم ترکیب نمایید و 2 قاشق غذاخوری گلاب را نیز به آنها اضافه کنید. اجازه دهید این کرم سرد شود. این کرم طبیعی را می توانید در ظرف غیر فلزی بریزید و هر زمان خواستید از آن استفاده نمایید.

یکی از بهترین پاک کننده های پوست، سیب زمینی است. برای استفاده از آن فقط کافیست که آب یک عدد سیب زمینی خام را بگیرید و آن را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. در آخر پوستتان را با آب ولرم بشویید. تا 30 دقیقه پس از استفاده از این کرم پاک کننده آرایش نکنید.