هنگام امتحان یک محصول جدید، اگر نتیجه همانند انتظار شما و نگاهی که از تبلیغات به آن داشتید نباشد، این مسأله میتواند بسیار ناامیدکننده باشد.اگرچه متخصصین ادعا دارند از یک محصول خوب به زمان احتیاج دارد تا اثرمطلوب خود را بگذارد. اما چه مدت زمانی را برای نتیجه گیری باید منتظر ماند؟ متخصص اهل نیویورک میگوید این مسأله کاملا به مشکل پوستی ای که درپی حل آن هستید بستگی دارد.

جوش

داروهای خوراکی را تا یک ماه پس به شروع به مصرف، در حالی که رژیم موضعی شش تا 12 هفته زمان میبرند. موضوع اینجاست که هنگامی که موضوع جوش پوستی به میان میاید،باید گفت که انواع مختلف ازمسدود کردن منافذ پوست تا برآمدگی های کیستی دارد.پوست نیاز به بررسی دارد، که اگر محصول زودتر از زمان مقرر اثرگذاری کند،میزان مصرف دارو تعدیل شود.

ضد پیری

خطوط و چین و چروک در چهره و یا در اطراف چشم تا حدود شش هفته میتوان شروع به دیدن تفاوت کرد.و حتی در مواردی که اثربخشی بیشتری مورد انتظار است تا چند هفته بیشتر زمان میبرد.همچنین در مصرف این محصولات فایده ی دیگری نیز وجود داردو از آنجایی که مواد تشکیل دهنده ی قوی در این محصولات وجود دارد، پوست درمقابل نورخورشید و اشعه های مضر محافظت میشود.

پوست تیره

برای دیدن از بین رفتن لکه های سیاه ، شما نیاز دارید دو تا سه ماه صبر کنید. دراین مورد هشدار هم لازم است: روشن کردن پوست تا هنگامی که شما محافظت کامل در بربر نور خورشید را رعایت نکنید،نتیجه بخش نیست. این یکی از معمول تری اشتباهاتی است که مردم انجام میدهند. رنگدانه های پوست هنگامی که در معرض نور قرار گیرند شروع به فعالیت میکنند. پس همراه با شروع رژیم روشن کردن پوست، لیزر،و هرنوع جراحی پوست لازم است از برخورد اشعه با آن جلوگیری شود.

پوست قرمز

مانند آکنه این مورد هم دارای انواع مختلفی چون جوش های چرکی، برآمدگی، و یا التهاب رگ های خونی است.داروهای خوراکی حدود یک ماه شروع به کارمی کنند، در حالی که رژیم موضعی نیاز به دو تا سه ماه دارد.قرمزی والتهاب عروق خونی با انجام لیزر درمانی در مطب دکتر ونتیجه بخشی فوری قابل درمان است. اما نیاز به یک سری درمان های ماهانه برای حفاظت دارد.

بافت خشن و منافذ بزرگ

اگر شما می خواهید برای بهبود پوست خشن و اندازه ی ظاهری منافذ تلاش کنید، باید بگوییم که نتایج زمان زیادی میبرد،از هشت تا دوازده هفته!زیرا شامل بازسازی ساختار عمیق کلاژن،پروتئین سازنده ی پوست میباشد.با این حال، بسیاری از محصولات مراقبت از پوست امروزه شامل مواد تشکیل دهنده ابریشمی مانند دایمتیکون هستند، که بلافاصله (هر چند به طور موقت) به پوست ظاهرو حسی ی نرم و صاف میدهند، با این حال درمان های عمقی اثر طولانی مدت دارند.

برنامه ریزی برای رژیم پوست درمانی حدود شش تا دوارده هفته زمان نیاز دارد تا نتیجه مشخص شود. و از آنجایی همین مقدار زمان میبرد تا یک بسته از محصول تمام شود، این زمان برای تنظیم بودجه ی مصرفی هم کافی میباشد.