آیا می توانید محل رویش جوش بعدی اتان را همانند زمان عادت ماهانه خود بطور دقیق تعیین کنید؟ اگر پاسخ شما بله است ، ما نیز با شما همدردی می کنیم. پزشکان متخصص معتقدند که خوشبختانه اقدامات و راههایی برای پایان دادن به وجود این جوش های خسته کننده وجود دارد. در این مقاله سعی ما بر آن است که در مورد تشدید آکنه و نحوه از بین بردن آنها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

جوش هایی که ممکن است کیست باشند

جوش های زیرپوستی که متورم شده و هرگز به روی پوست نمی آیند ( بعنوان آکنه کیستیک شناخته می شوند. ) بعد از مدتی در جای قبلی دوباره نمایان می شوند. اینها زمانی گسترش می یابند که منافذ پوستی شما همانند شاخه هایی سبب می شوند که چربی مسیر انحرافی را طی نموده و خود را به سطح پوست برساند. هنگامی که این اتفاق رخ می دهد این چربی ها ، یک شکل بالون مانندی را در زیر پوست ایجاد می کنند و بسته به میزان چربی تولیدی متورم شده و یا تورم آن کم می شود.

از آنجاییکه آکنه کیستیک ساختار پوست شما را تغییر می دهد ، هیچ راهی وجود ندارد که بیمار بطور شخصی آن را درمان کند پس باید با متخصص پوست جهت حذف این نوع آکنه مشورت نمایید. پزشک شما ممکن است تزریق کورتیزون را برای شما انجام دهد البته در صورتیکه فقط یک یا دو عدد جوش در ماه دارید و یا حتی ممکن است درمان داخلی را برای شما تجویز کند.

جوش های سر سفید را فشار ندهید

اگر با فشردن جوش های سر سفید ، بدنبال خارج کردن مواد از آن هستید ، نباید فراموش کنید که این امر به معنای حذف کامل آن نیست و امکان دارد این جوش دوباره ملتهب شود. حتی سوزش حاصل از آن جوش دیگری را دقیقا در کنار جوش قبلی ایجاد کند که این امر سبب می شود شما فکر کنید که این همان جوش قبلی است در صورتیکه اینگونه نیست.

جهت جلوگیری از مسدود شدن دوباره منافذ ، پزشکان توصیه می کنند با استفاده از اسید سالیسیلیک به حذف چربی اضافه و تمیز نمودن منافذ پوستی بپردازید. شما همچنین می توانید از درمان هایی همانند بنزوئیل پراکسید برای کمک به از بین بردن باکتری های نهفته در پوست که سبب ایجاد آکنه می شوند ، استفاده نمایید.

عادات کثیف خود را حذف کنید

آیا عادت کرده اید که دستکش هایتان و یا دست هایتان را در حین انجام کار به صورت خود بمالید؟ پس مطمئنا ایجاد آکنه در یک نقطه مشابه را تجربه کرده اید. لمس صورت بارها و بارها در همان نقطه باعث نفوذ کثافت و چربی به منافذ پوست شما می شود و این امر سبب پیدایش جوش می شود.

با وجود اینکه کار دشواری می باشد اما تا حد امکان از لمس صورت خود در حین کار و یا زمانیکه دستتان کثیف است ، خودداری نمایید. پزشکان توصیه می کنند که با استفاده از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک این مناطق را تمیز نگه دارید ، همچنین آنها معتقدند که درمان بنزوئیل پراکسید برای کشتن باکتری های موجود در سرانگشتان شما ، مفید می باشد.

ایجاد جوش در دوران عادت ماهانه

شکستگی های پوست اصطلاحا دوست صمیمی و همیشگی عادت ماهانه بشمار می آیند. پزشکان معتقدند که بسیاری از زنان دچار شکستگی هایی در کمتر از یک سوم چهره خود می شوند و یا از قسمت بینی به پایین جوش هایی در حین پریود بر روی پوستشان نمایان می شود. آنها اضافه می کنند که دقیقا از اتفاقاتی که در بدن رخ می دهد آگاهی ندارند و توضیح می دهند که امکان دارد غدد چربی در این بخش از صورت حساسیت بیشتری نسبت به هورمون ها داشته باشند. متخصصین در ادامه می افزایند که آکنه ممکن است در برخی از بانوان در مناطق دیگری نظیر گردن یا پیشانی در حین عادت ماهانه عود کند.

متخصصین پوست استفاده از پاک کننده اسید سالیسیک را هفته قبل از عادت ماهانه توصیه می کنند زیرا این محلول چربی های اضافی را از منافذ پوست شما پاک نموده و این امر منافذ را زمانیکه هورمون های شما بلا استفاده هستند تمیز نگه می دارد.