تحت نظر یک متخصص پوست باشید تا از روش های درمانی علمی استفاده کنید .

خرید محصولات مناسب با پوست خود : اینکه بدانید پوست شما خشک و حساس است یا چرب . هر نوع پوستی پاک کننده، مر طوب کننده و درمان مناسب خود را دارد. می توانید از دکتر پوست خود در مورد محصول متناسب با پوستتان پرس و جو کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب : استفاده نکردن از ضد آفتاب باعث پیر شدن پوست می شود. از ضد آفتاب با حداقل SPF 40 استفاده کنید

استفاده از سرم : اگر تاکنون از سرم برای پوست خود استفاده نمی کردید هم اکنون استفاده نمایید زیرا دُز مناسبی از سرم ها باعث درخشندگی پوست شما می شود. به دنبال سرمی باشید که متناسب با پوست شما باشد و نیازهای پوستتان را برطرف کند مثلا برای آبرسانی به پوست یا روشن کردن رنگ پوست استفاده می شوند . سرم هایی به عنوان ضد پیری نیز وجود دارند.

مبارزه با پیری پوست : توجه کنید که پوست شما همیشه درخشان نخواهد ماند بنابراین باید از آن محافظت کنید. بنابراین از دهه بیست زندگی باید به دنبال محصولاتی باشید که خواص ضد پیری دارند.

در مورد محصولات تحقیق کنید : بسیاری از محصولاتی که ادعای نتایج شگفت انگیزی دارند ، هیچ مدرکی برای اثبات میزان کیفیت این محصولات وجود ندارد. به دنبال مدارک و مستنداتی باشید که کیفیت محصول را تضمین کند.

استفاده از ویتامین سی و رتینول : ویتامین های سی آنتی اکسیدان تولید می کنند و باعث تولید کلاژن می شوند و رتینول باعث صاف شدن چین و چروک پوست می شوند. سعی کنید هر دو محصول را در رژیم روزانه خود داشته باشید تا پوستتان جوان بماند.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید : بسیاری از سمومی که از طریق الکل، سیگار، کافئین و یا آلودگی های محیطی وارد بدنتان می شود در نهایت تاثیرش بر پوستتان نمایان خواهد شد.

هنگام خواب از یک مرطوب کننده استفاده کنید: استفاده از یک مرطوب کننده به درمان پوست خشک کمک می کند و سمومی که از محیط وارد پوستتان شده است را از بین می برد.

با پوستتان ملایم برخورد کنید: سابیدن پوست ، هیچ کمکی نخواهد کرد و پوست را بدتر می کند . باید پوستتان را به نرمی هنگام شستشو ماساژ دهید.