خوردن غذاهای مناسب برای پوست ، اجتناب از عادات ناسالم نظیر سیگار کشیدن و استفاده از مرطوب کننده مناسب برخی از راههای جلوگیری از نازک شدن پوست هستند.

پیر شدن بدن و ارگان های آن امری اجتناب ناپذیر است اما همیشه می توانید این فرآیند را با رهبری یک سبک زندگی سالم هدایت کنید. با افزایش سن لایه بالایی پوست بافت طبیعی خود را از دست می دهد و در نهایت نازک و آویزان می شود که این امر سبب شکل گیری خطوط و چین و چروک می شود. با انجام برخی از مراقبت های پوستی می توانید به درخشش و زیبایی آن کمک کنید.

ـ غذاهای مناسب پوست : رژیم غذایی با نوع غذایی که مصرف می کنیم می تواند اثرات منفی و یا مثبت بر روی پوست داشته باشد. خوردن تنقلات بطور روزانه مطمئنا بافت سالم پوست را از بین می برد. این نوع غذاها سبب ایجاد مشکلات پوستی شده و همچنین پیری پوست را سرعت می بخشند. بنابراین بهتر است از مواد غذایی فرآوری شده استفاده نکنید و ترجیحا از مواد غذایی طبیعی و تازه و پخته شده استفاده نمایید تا سلامت پوست شما حفظ شود و نازک نشود.

ـ مرطوب کننده مناسب : نادیده گرفتن مراقبت صحیح از پوست می تواند منجر به نازک شدن سریع پوست شود. پوست ما روزانه رطوبت خود را از دست می دهد که این امر منجر به خشک شدن پوست می شود. پوست ممکن است ترک بردارد و پوسته پوسته شود و در نهایت قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد که منجر به نازک شدن و تشکیل چین و چروک بر روی پوست می شود. مهم نیست چه نوع پوستی دارید باید مرطوب کننده را بخش جدایی ناپذیری از رژیم پوستی خود قرار دهید.

ـ ترک سیگار : اگر شما یک رژیم غذایی سالم دارید اما نمی توانید سیگار کشیدن را ترک کنید پس تلاش شما برای داشتن پوستی سالم بی فایده است. سیگار کشیدن اثرات مخربی بر روی پوست ایجاد می کند و باعث کاهش گردش خون در پوست می شود. اکسیژن و مواد مغذی موجود در پوست کاهش می یابد که این امر تغییرات ظاهری قابل توجهی را در پوست ایجاد می کند و جای تعجب نیست که پوست شما نازک می شود.

ـ ورزش روزانه : همانطور که می دانید یک زندگی بی تحرک نه تنها باعث کاهش سلامت قلبی و عروقی می شود بلکه می تواند عواقب ناخوشایندی برای پوست شما داشته باشد. هر نوع فعالیت بدنی اعم از دویدن و پیاده روی یا هر تمرین دیگری برای پوست مفید است. همانطور که می دانید ورزش گردش خون را در سراسر بدن از جمله پوست افزایش می دهد. افزایش جریان خون سبب رسیدن مواد مغذی به پوست می شود که این امر پوست را سالم نگه می دارد.

ـ نوشیدن آب : آب یک ماده مغذی حیاتی برای سلامت پوست بشمار می آید. مصرف آب کافی سبب رسیدن مواد مغذی به سلول های پوستی شده که این امر سبب تغذیه پوست و سلامتی آن می شود. همچنین آب بعنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست عمل می کند و بافت و ظاهر آن را جوان نگه می دارد. بعلاوه نوشیدن آب کافی سبب دفع سموم بدن می شود. برای داشتن پوستی زیبا حداقل روزی 7 تا 8 لیوان آب بنوشید.

ـ کاهش تماس با نور خورشید : قرار گرفتن در برابر خورشید یکی از عوامل اصلی است که می تواند نازک شدن پوست را تسریع کند. این یک واقعیت است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب می تواند آسیب های جدی را به پوست وارد آورد. بعنوان مثال سبب فروپاشی ساختار کلاژنی پوست که یک ساختار پروتئینی است می شود و پوست کشش و استحکام خود را از دست می دهد. بدون شک قرار گرفتن در معرض آفتاب سبب می شود که پوست حالت ارتجاعی خود را از دست دهد و نازک شود. برای مراقبت از پوست در برابر اشعه خورشید باید از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.