داشتن یک چهره بی عیب و نقص و پوست بی عیب رویای همه است. با استفاده از فقط یک کمی از روغن نارگیل بر روی صورت خود ، پوستتان جوان و زیبا می ماند و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

فواید روغن نارگیل برای پوست :

روغن نارگیل برای جلوگیری از آکنه بسیار مفید است. چه آکنه سر سفید باشد و چه سرسیاه، روغن نارگیل درمان مناسبی است. روغن نارگیل یک منبع غنی از اسید کاپریک و اسید لوریک است. این اسیدها تبدیل به مونوکاپرین و مونولورین می شود. یک لایه ی محافظ اسیدی با کمک نوعی میکروب های خوب روی صورت شکل می گیرد.

روغن نارگیل یک منبع غنی از ویتامین E است که یک عنصر مهم برای سالم و روشن نگه داشتن پوست است. یک قطره روغن نارگیل بر روی محل آکنه بریزید و تا زمانی که آکنه از بین برود این کار را ادامه دهید. از آنجایی که روغن نارگیل به خوبی در پوست نفوذ می کند التهاب را کاهش می دهد و زخم را به سرعت بهبود می بخشد. ویتامین E، حاوی روغنی است که که عملکرد غدد چربی را بهبود می بخشد و باعث انسداد روزنه ها و کاهش آکنه می شود.

یک بطری ساده از روغن نارگیل تهیه کنید و به صورت موضعی از این کرم استفاده کنید. سعی کنید از این کرم در هنگام شب استفاده کنید که ذرات و گرد و غبار بر روی پوست ننشیند و پوست شما مرطوب بماند و در هنگام صبح پوست شما بسیار نرم خواهد بود.

روغن نارگیل همچنین خواص ضد قارچ و ضد باکتری دارد. استفاده منظم از روغن نارگیل باعث حفظ بدن شما در مقابل عفونت می شود. همچنین مانع از اگزما و جوش نیز می شود. ماساژ صورت با این روغن باعث می شود که پوست شما صاف و نرم باشد.

سایر فواید روغن نارگیل : شوره های سر و حالت چین دار موهایتان را با روغن نارگیل ترمیم کنید. یک فنجان روغن نارگیل گرم در هنگام شب بر روی موهای خود بزنید و صبح روز بعد موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید. موهایتان درخشش و نرمی خود را بدست می آورد.

روغن نارگیل علاوه بر اینکه روغن نارگیل برای پوست و مو فواید بی حد و حصری دارد برای افزایش ایمنی بدن، از بین بردن استرس، حفظ سطح کلسترل، بهبود هضم و سوخت و ساز بدن نیز موثر است. همچنین برای جلوگیری از مشکلات کلیوی، بیماری های قلبی، فشار خون و استحکام استخوان ها بسیار موثر است.

روغن نارگیل همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند. اسید لوریک ، اسید کاپریک ، و اسید کاپریلیک در روغن نارگیل باعث ایجاد آنتی اکسیدان ، ضد قارچ، ضد میکروب و ضد باکتری در طبیعت می شود.

پیش از استفاده از روغن نارگیل مطمئن شوید که صورت خود را تمیز کرده اید. از این روغن در طول روز استفاده نکنید تا گرد و غبار در طول روز بر روی پوست شما می نشیند و روزنه ها را می پوشاند و در نتیجه باعث افزایش آکنه می شود.