در سال های اخیر ، دانش چگونگی مراقبت از پوست پیشرفت چشمگیری داشته است . به همین خاطر هم شاهد هجوم محصولات زیبایی ، روغن ها و پاکننده های عجیب و غریب برای پوست و مو بوده ایم که ادعا می کنند چهره ای شاداب و جوان را به شما هدیه می دهند. بله اشتباه نمی کنید ! راه های درمانی جدید وجود دارند. در ادامه مواردی از هیجان انگیز ترین نکات زیبایی را با شما درمیان می گذاریم.

شناخت بهترین روغن برای پوست شما

استفاده از روغن بر روی پوست ممکن است احساس دوگانه ای در شما بوجود آورد. اما طبق تحقیقات ، استفاده از روغنی که برای پوستتان مناسب باشد ، ترشح چربی را متعادل می سازد، اما این سو برداشت همیشه وجود داشته که با استفاده از روغن چربی پوست افزایش یافته و بیشتر مستعد ایجاد جوش و آکنه خواهد شد. در واقع روغن از بروز نشانه های پیری و چین و چروک جلوگیری کرده و بافت پوست را برای ظاهری سالم تر و صاف تر اصلاح می نماید. اگر انتخاب صحیحی در رابطه با روغن ها و نوع پوست خود داشته باشید ، نتیجه مثبت آن را مشاهده خواهید کرد.

البته بهترین نوع این روغن ها ، روغن با فشار سرد است . روغن های با فشار سرد مثل ، Tamanu که سرشار از آنتی اکسیدان و اسید چرب های مفید می باشد ، فرایند تغییر و تبدیل سلول های پوستی را بهبود بخشیده که باعث بازسازی هرچه سریعتر پوست می شود.

ویتامین مصرف کنید

تامین مواد مغذی از طریق غذایی که می خوریم برای پوست دشوار است. زیرا تقریبا یک درصد از میزان ویتامینی که مصرف می کنیم به پوست راه می یابد. به همین دلیل متخصصان استفاده ی موضعی از ویتامین ها را پیشنهاد می نمایند. برای رساندن ویتامین به پوست باید میزان زیادی را به طور خوراکی مصرف کنید تا در بدن ذخیره شده و سپس به پوست برسد.

ویتامین A ، که به صورت موضعی روی پوست برای کاهش چین و چروک ، استحکام ، حفظ خاصیت ارتجاعی و حفاظت در برابر اشعه UV، استفاده می شود ، در مواد غذایی مانند سیب زمینی شیرین ، هویج ، چای سبز ، بروکلی ، و کدو حلوایی وجود دارد.

از ویتامین C ، یکی از عوامل موثر در تولید کلاژن ، استحکام بخش ، موثر در افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و حفاظت کننده در برابر اشعه UV، می توان در لایه ی زیر ضد آفتاب استفاده کرد. اگر می خواهید این ویتامین را در رژیم غذایی خود داشته باشید، از موادی مثل پرتقال ، بروکلی ، طالبی و گوجه فرنگی استفاده کنید . همچنین یک عدد انار می تواند چهل درصد از نیاز روزانه ی بدن به این ویتامین را تامین نماید. ویتامین C همچنین سیستم ایمنی بدن را در برابر خطر ابتلا به بیماریهای قلبی بهبود بخشیده ، به کاهش مشکلات بینایی کمک و از بروز مشکلات قبل از تولد پیشگیری می نماید.

ویتامین D در درمان بیماری هایی نظیر روزاسه ، اگزما ، پسوریازیس و چین و چروک عمیق و همینطور مشکلات سلامتی مثل سرطان ، بیماری های قلبی عروقی ، بیماری خودایمنی ، ضعف استخوان ها و افسردگی موثر است . ویتامین D را از طریق ماهی های چرب مثل سالمون و تن و یا جگر ، قارچ و زرده تخم مرغ به بدن خود برسانید.