آلوئه ورا فواید زیادی برای سلامتی دارد و می توانید آن را به راحتی از بازار تهیه کنید. آلوئه ورا را همچنین می توانید در خانه پرورش دهید.

اگر علاقه به پرورش آلوئه ورای خانگی خود دارید ، این نکته را به خاطر بسپارید که آلوئه ورا گاهی نیاز به آبیاری ، نور آفتاب و کود دادن دارد. با پرورش آلوئه ورای مخصوص به خود ، می توانید مطمئن شوید که از گیاه صد در صد اورگانیک و طبیعی استفاده می کنید. اگر هنوز با ظاهر این گیاه آشنا نشده اید ، آلوئه ورا برگهای پهن و سرشار از ماده ای ژل مانند دارد و این ژل را می توان به راحتی برای مقاصد مختلف سلامتی استفاده کرد. برای استفاده از خواص این ژل باید یکی از برگ های آلوئه ورا را شکسته و ژل آن را خارج کنید.

فواید استفاده موضعی از ژل آلوئه ورا درمان آکنه و اگزما کاهش قرمزی ، حساسیت و دیگر اختلالات پوستی کمک به کاهش اثرات سوختگی از بین بردن خارش و سوزش جای نیش حشرات آبرسانی پوست بهبود چین و چروک بهبود زخم مفید به عنوان نرم کننده ی مو و شامپوی ضد ریزش ژل اصلاح بی نقص

فواید استفاده ی خوراکی آلوئه ورا بهبود سیستم ایمنی بدن تنظیم قند خون بهبود اختلالات گوارشی مثل یبوست ، IBS ، ورم مخاط روده بزرگ و بهبود درد معده کاهش سوزش قلب و بهبود سوء هاضمه بهبود عملکرد قلب و کیفیت خون حفظ سلامت لثه ها کاهش خطر ابتلا به آرتروز تحریک تولید گلبول های سفید

این گیاه در افریقای شمالی ریشه دارد و نخستین بار فواید آن در مصر و زمان ساخت پاپیروس مصری بنام ابرس کشف شد. از آن موقع به بعد ، آلوئه ورا به درمان نهایی بسیاری از مشکلات و بیماری ها مبدل گشت و به تدریج جای خود را هم در طب سنتی و هم طب مدرن پیدا کرد.

به طور کلی بهتر است تا حد امکان استفاده از داروهای شیمیایی را فراموش کنید و به جای آن گیاهان دارویی خصوصا آلوئه ورا را امتحان نمایید.