کشیدن سیگار

نیکوتین، جرم توتون و دود، حجم خون را در پوست افزایش می دهند. این امر موجب شل شدن و فقدان انعطاف لازم در پوست می گردد. علاوه بر این کشیدن سیگار موجب از بین رفتن درخشندگی پوست و کدر شدن آن شده و به پوست ظاهری زرد می بخشد. پوست به اکسیژن نیاز دارد زیرا اکسیژن به ساخت کلاژن و الاستین کمک می کند و گردش خون را در پوست سریع می سازد. ورزش ب هتراز هر محصول آرایشی جهت بالا بردن میزان اکسیژن پوست عمل می کند. روزانه سی دقیقه پیاده روی با قدم های تند به مراتب مفیدتر از خرید یک محصول آرایشی با قیمت سی دلار است. بسیاری از این فرآورده های شیمیایی تاثیری بر افزایش میزان اکسیژن پوست ندارند.

الکل

نوشیدن الکل پوست را دهیدراته می کند، رگ های خونی را گشاد می سازد و حتی می تواند سرخی بیمارگونه ی پوست را وخیم تر نماید.

نورخورشید

همه ی ما اکنون می دانیم که نور خورشید تا چه اندازه برای پوست زیان آور است پس چرا اجازه می دهید چهره تان در برابر نور خورشید چون یک ماهی تابه سرخ شود؟ چرا با قرار گرفتن در برابر نور خورشید چروک ها را به پوست چهره تان مهمان می کنید ؟ می توانید با کمک کرم های ضد آفتاب تا حدی از اثرات زیان بار نور خورشید بکاهید بنابراین روز خود را با مصرف این کرم ها آغاز کنید و یا شب ها از منزل خارج شوید من همواره از کرم ضد آفتاب مرطوب کننده با SPF حداقل پانزده استفاده می کنم.

رادیکال های آزاد

با کپسول هایحاوی ویتامین E به جنگ رادیکال های آزاد بروید یک عدد کپسول 1000 میلی گرم را با قیچی برشک کوچکی بدهید و یا از یک سنجاق تمیز برای سوراخ کردن آن استفاده کنید محتویات کپسول را مستقیماً روی پوست بمالید و یا آن را با کمی مرطوب کننده مخلوط کنید.

افراط در خوردن

پرخوری می تواندد بدنتان را دچار کبود مواد مغذی سازد. به دنبال نارسایی مواد مغذی دربدن، پوست نازک می شود و خیلی زود و به آسانی آسیب خواهد دید و دیگر طراوت و شفافیت گذشته را نخواهد داشت. علاوه بر این چاقی و لاغری های متعدد پوست را شل و آویزان می کند.

داروها

برخی از داروها می توانند موجب حساسیت پوست نسبت به نور شوند. زمانی که دارو مصرف می کنید. به ویژه آنتی بیوتیک، درباره ی اثرات جانبی آن از دکتر توضیح بخواهید شاید لازم باشد د طول مدت درمان و استفاده از دارو،پوست خود را در برابر نورخ ورشید قرار ندهید.

تلفن

چطور ممکن است تلفن دشمن سلامتی پوست باشد ؟ آیا شما نیز ترک های ریزی در اطراف چانه تان می بینید ؟ احتمالاً این ترک ها به دلیل تکیه دادن گوشی تلفن به چانه تان است این ترک ها می توانند محل تجمع باکتری ها گردند. هر روز گوشی تلفن را با الکل پاک کنید و سعی کنید عادت تکیه دادن گوشی تلفن به صورتتان را از بین ببرید.

نرمش ماهیچه های صورت

با این تصور که ورزش برای ماهیچه های بدن مفید است این طور به نظر می رسد که ورزش ماهیچه های صورت نیز آنها را تقویت می نماید اما در واقع این کار عامل تشکیل چروک های صورت خواهد بود. زمانی که ماهیچه ای را نرمش می دهید، پوست روی ان چروک می شود.

ویتامین A

با وجود این که ویتامین A برای پوست ضروری و مفید است اما مصرف بیش از حد آن موجب آسیب رساندن به پوست می گردد. اگر هر رو بیش از 450 گرم آب میوه یا سبزیجات حاوی ویتامین A بنوشید پوستتان به تدریج شکننده، نازک و حساس خواهد شد و زرد به نظر خواهد رسید.

یخ

شاید شما هم شنیده باشید که چگونه جوان کرافورد و برخی از ستارگان سینما پوست چهره شان را با فرو بردن صورتشان درون ظرف پر از مکعب های یخ، سفت و کشیده می کنند اما شما به هیچ وجه چنین کاری نکنید تنها اثر این کار شکسته شدن مویرگ های چهره است.