ویتامین C: برای رشد و ترمیم بافت ها در همه قسمت های بدن ضروری است. این ویتامین برای تشکیل کلاژن ( که یک پروتئین مهم در تشکیل پوست، بافت ترمیم یافته، تاندون، رباط ها و عروق خونی است) لازم و ضروری است. این ویتامین در آب محلول است و در میوه ها و سبزیجات تازه وجود دارد. این ویتامین اثر مهم ضد اکسیدکنندگی (آنتی اکسیدان) دارد و سبب تولید کلاژن می شود. این ویتامین به مواد آرایشی-بهداشتی اضافه می شود زیرا خاصیت ضد اکسیدکنندگی آن سبب رفع لکه های پوست و جلوگیری از پیری زودرس می شود و از طرف دیگر تولید ویتامین E را افزایش می دهد. این ویتامین سبب کاهش قرمزی پوست ناشی از آفتاب و نیز کاهش عوارض آفتاب سوختگی می شود. اثر ضد التهابی این ویتامین تاثیر مفیدی در درمان بیماری هایی چون اگزما و پزوریازیس دارد. ویتامین C جهت نوسازی سلول ضروری بوده، ضد آلرژی و دافع سموم بدن است. می توان آن را در بسیاری از میوه جات و سبزیجات پیدا کرد. مواد غذایی که غنی از ویتامین C هستند عبارتند از: آب پرتقال ، فلفل سبز ، هندوانه ، خربزه ، گریب فروت ، گرمک ، توت فرنگی ، انبه ، گل کلم ، آب گوجه فرنگی ، کلم فندقی ، گل کلم و کاهو. ویتامین C همچنین در برگ های سبز پخته شده یا خام (کلم ، اسفناج) ، گوجه فرنگی تازه و سیب زمینی ، کدو تنبل ، تمشک ، و آناناس نیز یافت می شود. ویتامین C به نور، هوا و گرما حساس است. خوردن سبزیجات خام و یا مختصری پخته شده جذب ویتامین C را به بدن شما افزایش می دهد.

ویتامین D: ضد ترک است و برای رفع چین و چروک های پوست و سفید شدن مو، جوش های صورت و خشکی پوست توصیه می شود. همچنین ویتامین D به جذب کلسیم و فسفر کمک می کند؛ استخوان ها، دندان ها و بافت های کبد شما احتیاج زیادی به این ویتامین دارند. غذاهایی که شامل ویتامین D هستند عبارتند از: روغن ماهی ، سالمون ( آزاد ماهی) ، تونا (ماهی بزرگ) ، شیر مقوی ، نرم تن ، قارچ ، حبوبات مقوی و زرده تخم مرغ ؛ همچنین نور خورشید منبع طبیعی برای ویتامین D است.

ویتامین E: ضد ریزش مو، موثر در درمان بیشتر بیماری های پوستی، کند کننده پدیده پیری سلول ها و بافت ها و همچنین باعث بهبود سریع تر زخم ها می شود. غذاهایی که شامل میزان قابل توجهی از ویتامین E هستند عبارت است از : آجیل ( شامل بادام ، فندق و گردو) ، تخم آفتابگردان، روغن ذرت ، مارگارین ، مایونز ، روغن سبزیجات فشرده شده خنک شامل : ذرت ، گل آفتابگردان ، سویا ، دانه پنبه ، کانولا، و سبوس گندم غنی ترین منبع) ، اسفناج ، کلم پیچ و سیب زمینی.

ویتامین F: (ویتامین F اصلاح غلطی است که گاها برای اسید لینولئیک استفاده می شود). ضد چروک صورت است که در روغن آفتابگردان یافت می شود ولی ویتامین محسوب نمی شود.

ویتامین H: ضد عفونت جلدی پوست است. کمبود این ویتامین باعث پیدایش لکه های فرمز رنگ و گاه خاکستری در روی پوست می گردد. منابع حیاتی ویتامین H زرده تخم مرغ، پوست برنج و مغزها می باشد.